3

کلاهبرداری با سوء استفاده از عناوین اداری

  • کد خبر : 938
  • 12 شهریور 1398 - 11:52
کلاهبرداری با سوء استفاده از عناوین اداری

 به گزارش حوادث ایلام;سرهنگ “علی جمالی” در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص گفت:  کلاهبرداران با درج آگهی‌های تبلیغاتی و معرفی خود به عنوان پرسنل ادارات مختلف دولتی و خصوصی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.   این مقام مسئول افزود: در این روش فرد کلاهبردار عنوان می‌دارد منتسب به یکی از ادارات مهم […]

 به گزارش حوادث ایلام;سرهنگ “علی جمالی” در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص گفت:  کلاهبرداران با درج آگهی‌های تبلیغاتی و معرفی خود به عنوان پرسنل ادارات مختلف دولتی و خصوصی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

 

این مقام مسئول افزود: در این روش فرد کلاهبردار عنوان می‌دارد منتسب به یکی از ادارات مهم است و به علت نفوذ اجتماعی و اداری قادر است امورات اداری شهروندان را در نهادهای مختلف پیگیری و مرتفع کنند.

 

وی اظهار داشت: پس از تماس شهروندان با صاحب انتشار دهنده آگهی، افراد کلاهبردار اعتماد شهروندان را جلب نموده و عنوان می‌دارند در ازای انجام کارهای اداری بایستی مبالغی را به صورت پیش‌پرداخت و بیعانه به حساب آن‌ها واریز کند.

 

سرهنگ جمالی ادامه داد: متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که شهروندان برای تسریع در انجام کارهای اداری خود به این افراد اعتماد کرده و مبالغ زیادی را به حساب آن‌ها واریز می‌کنند اما پس از دریافت وجه، کلاهبرداران دیگر پاسخگوی افراد نیستند و از این طریق دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: افراد کلاهبردار با هویت جعلی و پوششی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند که کاربران می‌بایست دقت کنند و با اعتماد بیجا قربانی اهداف آنان نشوند.

 

رئیس پلیس فتا ایلام بیان کرد: پلیس فتا با کسانی را که در فضای مجازی اقدام به انجام اینگونه کارها می‌کنند ضمن شناسایی، به اتهام سوء استفاده از نام و عنوان جعلی و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی می‌ کنند.

 

سرهنگ جمالی گفت: عموم مردم می توانند از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم سایبری، از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مطلع شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.