2

اعلام محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب

  • کد خبر : 884
  • 06 شهریور 1398 - 20:01
اعلام محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ” امیررضا حیدری” در گفت و گو با خبرنگار حوزه انتظامی حوادث ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت:  برابر ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی ، هر فرد ذکور ایرانی از اول ماهی که به سن هجده سالگی تمام می رسد،مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است.   وی گفت: برابر ماده […]

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ” امیررضا حیدری” در گفت و گو با خبرنگار حوزه انتظامی حوادث ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت:  برابر ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی ، هر فرد ذکور ایرانی از اول ماهی که به سن هجده سالگی تمام می رسد،مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است.

 

وی گفت: برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی،مشمولانی که در مهلت معرفی تعیین شده ،وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند ،غایب محسوب می شوند.

 

سرهنگ حیدری بیان کرد: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که مدت غیبت اولیه آنان تا ۳ ماه باشد،۳ ماه اضافه خدمت و چنانچه غیبت اولیه آنان بیش از ۳ ماه باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند،همچنین غیبت اولیه بیش از یکسال،علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت،به عنوان فراری محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می شوند.

 

وی یادآور شد:مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده اند برابر ماده ۱۰ قانون با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی،عدم برخورداری از معافیت کفالت،عدم دریافت تسهیلات بانکی،ممنوعیت خروج از کشورو …مواجه می شوند.

 

سرهنگ حیدری  با اشاره به محدودیت قانونی به کارگیری مشمولان غایب توسط بخش های خصوصی و دولتی ،گفت: در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان،کارخانه ها،کارگاه ها،شرکت ها،آموزشگاه ها ،بنگاه ها،مغازه ها ،تعمیرگاه های دولتی و خصوصی،برابر ماده ۶۳ و ۶۳ مکررقانون خدمت وظیفه عمومی با آنان برخورد و برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه های قضائی معرفی می شوند.

 

وی در خصوص نحوه بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت فرمودند: مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می شوند با حسن خلق،جدیت در وظایف محوله و تایید فرماندهان،از بخشش دو سوم اضافه خدمت برخوردار می شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.