2

صدا وسیما موثرترین و قدرتمند ترین رسانه برای فرهنگ سازی ترافیک است

  • کد خبر : 237
  • 29 تیر 1398 - 18:17
صدا وسیما موثرترین و قدرتمند ترین رسانه برای فرهنگ سازی ترافیک است

به گزارش حوادث ایلام;  سرهنگ “ابوالفضل گوهزادی “در دیدار و نشست تعاملی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام ، اهمیت صدا و سیما در فرهنگ سازی و افزایش آگاهی عمومی در جامعه را مهم خواند وگفت : صدا و سیما موثرترین و قدرتمند ترین رسانه برای فرهنگ سازی ترافیک است .   وی در […]

به گزارش حوادث ایلام;  سرهنگ “ابوالفضل گوهزادی “در دیدار و نشست تعاملی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام ، اهمیت صدا و سیما در فرهنگ سازی و افزایش آگاهی عمومی در جامعه را مهم خواند وگفت : صدا و سیما موثرترین و قدرتمند ترین رسانه برای فرهنگ سازی ترافیک است .

 

وی در ادامه بابیان اینکه درحال حاضربخش مهمی از زندگی مردم به تماشای رسانه ملی  اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: تاثیرات عمیق صدا و سیما بر رفتارهای ترافیکی شهروندان و بهبود فرهنگ عبور و مرور قابل رویت است.

 

این مقام مسئول از تلویزیون و رادیو بعنوان محبوب ترین و با نفوذترین رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی یاد کرد و یاد اور شد : تولید و پخش برنامه های آموزشی از طریق سیمای مرکز ایلام  این امکان را به وجود می آورد تا به صورت مصور رفتارهای قانونمند و رفتارهای پرخطر در رانندگی برای مخاطبان  مشخص شود.

 

کوهزادی ، نقش آموزش و فرهنگ سازی را در پیشگیری از تخلفات و حوادث رانندگی موثر دانست و گفت : با برخوردهای انتظامی نمی توان میزان تخلفات رانندگی را کاهش داد بلکه برای این منظور ارائه آموزش های کیفی و مستمر و همچنین فرهنگ سازی درجوامع هدف امری ضروریست .

 

در ادامه دکتر “محمد بازوند” مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام  با بیان اینکه همکاری و تعامل مناسب دستگاه ها و نهادها  بایستی در اولویت برنامه‌ها باشد ، گفت: نتیجه همکاری دو سویه صدا و سیما و پلیس  ارتقاء فرهنگ ترافیک درجامعه است.

 

مدیرکل صداوسیمای مرکزایلام به اهمیت تعاملات بین بخشی دستگاهای مسئول در شرایط کنونی جامعه اشاره کرد و گفت : تعامل و همکاری دو سویه دستگاه ها در همه حوزه ها بالاخص درحوزه ترافیک می تواند نتایج مثبت و اثرگذاری داشته باشد.

 

بازوند با اشاره به وقوع تصادفات در کشور و اینکه خسارات مالی و جانی ناشی ازتصادفات با پرداخت دیه و غرامت قابل جبران نیست افزود : متاسفانه بعضا اثرات روانی منفی و ناخوشایند تصادف سال های متمادی برخانواده های آسیب دیده ، سنگینی می کند.

 

وی در ادامه گزارشی از فعالیت های صدا و سیمای مرکزاستان پیرامون مسائل ترافیکی ارائه کرد و یاداور شد: درسال گذشته ۳۷۰دقیقه در خصوص  مسائل ترافیکی  در سیمای ایلام ، همچنین ۴۲۰ مورد زیرنویس در خلال برنامه ها  و۸۰  گزارش خبری نیز در بخش های خبری پخش شده است.

 

این مقام مسئول گفت: صدا و سیما مرکز ایلام آماده هرگونه همکاری با پلیس در زمینه ارائه هشدارها و آموزش های ترافیکی به شهروندان است.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.