4

اغتشاشات پایان نیابد، اینترنت محدودیت خواهد داشت

  • کد خبر : 12740
  • 02 مهر 1401 - 7:29
اغتشاشات پایان نیابد، اینترنت محدودیت خواهد داشت

به گزارش حادثه ایلام; احمد وحیدی وزیر کشور امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره آخرین وضعیت پرونده «مهسا امینی»، گفت: بعد این واقعه تلخ که موجب تأسف همگان شد و برابر دستور رئیس جمهور یک برنامه چند مرحله‌ای طراحی شد. بخش پزشکی، بخش قانونی، تحقیقات محلی، گزارش‌های دستگاه‌های محلی از مراحل این بررسی‌ها بود. […]

به گزارش حادثه ایلام; احمد وحیدی وزیر کشور امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره آخرین وضعیت پرونده «مهسا امینی»، گفت: بعد این واقعه تلخ که موجب تأسف همگان شد و برابر دستور رئیس جمهور یک برنامه چند مرحله‌ای طراحی شد. بخش پزشکی، بخش قانونی، تحقیقات محلی، گزارش‌های دستگاه‌های محلی از مراحل این بررسی‌ها بود.

وی تصریح کرد: در ابتدا اعلام شد امینی مورد ضرب و شتم قرار گرفته، اما نتیجه بررسی‌ها از بیمارستان و گزارش پزشکی قانون و سایر گزارش‌ها نشان داد ضرب و شتمی صورت نگرفته و شکسته‌ای جمجمه در کار نبود.

وزیر کشور با بیان اینکه کسانی که در این ماجرا غیرمسئولانه و ناآگاهانه موضع گرفتند دچار خطا شدند، اظهار کرد: این موارد موجب شد تا برخی هم دچار اشتباه برداشت شوند و از لحاظ عاطفی همراه با کسانی که به دنبال آشوب بودند، شدند.

وحیدی تاکید کرد: گروه‌ها و هسته‌های سازمان یافته‌ای وجود دارند که در این تجمعات دست به خرابکاری می‌زنند و با حضور در مناطق مختلف اموال عمومی را به آتش می کشند. آنها اصلاً به دنبال موضوع خانم امینی نیستند و فقط به این بهانه دست به آشوب زدند و مردم و کشور را با مشکلاتی مواجه کردند.

وی در پاسخ به اینکه کشته شدگان چه دسته‌هایی بودند، گفت: یک دسته کسانی هستند که مربوط به غرب و شمال غرب کشور هستند که متأسفانه گروه‌های ضدانقلاب در آنجا فعالیت دارند.

وزیر کشور با بیان اینکه تلاش زیادی برای ورود سلاح به کشور در این مدت انجام شده که برخی از آن توسط دستگاه‌های اطلاعاتی کشف شده است، یادآور شد: بخش دوم افراد بی‌گناهی هستند که توسط آشوب گران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و بعضاً کشته شدند.

وحیدی افزود: دسته دیگر کسانی هستند که ممکن است در مقابله با ورود به اماکن حساسی همچون کلانتری، فرمانداری یا بخشداری کشته شده باشند. افراد دیگر، کسانی هستند که در جاهای دیگر کشته شده‌اند و به داخل تجمع‌ها آورده شده‌اند که موارد متعددی در این زمینه وجود دارد که برای تهییج افکار عمومی و خاموش نشدن اعتراضات انجام دادند و بعضی هم قربانی تسویه حساب شخصی شده‌اند.

وزیر کشور افزود: افراد دیگری در قالب کشته‌سازی و برای تهییج افکار عمومی بوده و گروه بعدی کسانی بودند که برای تسویه حساب شخصی به قتل رسیدند و در این مکان‌ها رها شدند؛ این تقسیم‌بندی ها وجود دارد و جزئیات در وقت جمع‌بندی نهایی اعلام می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه تصور دشمنان، تصور باطلی است، اظهار کرد: آن‌ها گمان می‌کنند با این اغتشاشات می‌توانند نظام را از بین ببرنند که این تفکر بچه‌گانه‌ای است. این نظام از ابتدای انقلاب و با وجود تمام تهدیدات و گروهک‌های تروریستی، پابرجا مانده است.

وی تاکید کرد: هر زمانی که کشور در حال پیشرفت باشد، دشمنان سعی می‌کنند با سر کار آوردن اغتشاش‌گران، دستاوردهای کشور را کم‌رنگ کنند.

وزیر کشور درباره محدودیت‌های اینترنتی با بیان اینکه برخی شبکه‌ها دست به ساماندهی و آموزش آشوب می‌زنند، گفت: برای حفظ امنیت و آرامش مردم طبیعی است که باید محدودیت‌هایی اعمال شود تا نتوانند از مسیری این اغتشاشات را سامان دهند؛ برخی شبکه‌های اجتماعی که اجازه انتشار عکس شهید را نمی‌دادند کاملاً در این فضا فعال بودند.

وحیدی افزود: اصل محدودیت بر عهده اغتشاش‌گران است که موجب این محدودیت می‌شوند. این شرایط هم موقت است تا زمانی که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی مطمئن شوند این وضعیت ادامه دارد.

وی تاکید کرد: خانواده امینی خانواده محترمی است و می‌توانیم بگوییم امین نظام بودند، چراکه عموی او نماینده شورای نگهبان در سقز بود اما از سوی برخی تلاش شد از این ماجرا در راستای برانگیختن عواطف مردم استفاده شود و با اسم رمز ضرب و شتم و مسائلی از این دست تلاش کردند وجدان عمومی را آزرده خاطر کنند.

وزیر کشور درباره اینکه چه کسانی این اقدامات را انجام داده‌اند، تاکید کرد: این مساله در بیانیه‌های مسئولان آمریکایی، دستگاه‌های خارجی، مقامات اروپایی دیده می‌شود.

وحیدی اضافه کرد: قابل توجه است آمریکایی‌هایی که در سال، چند صد نفر زن را با ضرب گلوله می کشند، روز روشن وقایع مربوط به گروه داوودیان انجام دادند و چند نفر را در آتش سوزاندند و فجایعی که امروز در آمریکا جریان دارد، دائمی است. راجع به این مساله موضع گرفتند و ایران را به ضرب و شتم متهم کردند.

وی با بیان اینکه این مساله در اظهار نظر برخی مقامات اروپایی و متأسفانه سفارتخانه هایی که در ایران هستند، می‌بینیم و این بسیار شرم آور است برای کسانی که مشکلات بزرگ حقوق بشری در کشورشان دارند، از خون این دختر جوان برای هیجانی کردن مردم استفاده کنند، تصریح کرد: در ابتدا غربی‌ها بودند و برخی از گروه‌های داخلی بدون بررسی و با عجله و بدون مشخص شدن مساله، برخی از گروه‌های سیاسی و کسانی که در جامعه شناخته شده‌اند مواضع غیر مسئولانه ای گرفتند که خلاف اصول است چراکه باید نتایجپزشکی قانونی مشخص شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه آنها با یکدیگر همراه شدند، تاکید کرد: غربی‌ها رژیم صهیونیستی و مجموعه‌ای که ساخته و پرداخته رژیم عربستان است مسائلی را مطرح کردند.

وحیدی گفت: رژیمی صعودی که گردن زدن و کشتن خبرنگار در پرونده‌اش وجود دارد مسائلی را مطرح کردند و گفتند این دختر خانم براساس ضرب و شتم دچار چنین عارضه‌ای شده است!

وی در پاسخ به این سوال که آیا خانواده خانم امینی پذیرفته اند که ضرب و شتم نبوده است، گفت: شواهد قطعی است و گزارش پزشکی وجود دارد. گزارش بیمارستان کسری و «سی تی اسکن» انجام شده از جمله این شواهد هستند و پزشکی قانونی هم در بیانیه رسمی خود اعلام کرد. فیلم‌ها هم این را تأیید می‌کنند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا نباید انتشار فیلم سریع‌تر انجام می‌شد، گفت: بله- ممکن است اگر فیلم‌ها زودتر پخش می‌شد، مفیدتر می‌بود. با این حال مساله اعلام شد و رئیس جمهوری هم دستور بررسی دادند.

وحیدی افزود: بعضی از روی عناد و بعضی هم از روی ناآگاهی موضع گیری کردند. هرچند که موضع‌گیری از روی ناآگاهی هم نافی مسئولیت نیست. ضمن آنکه در اتفاقات بسیار مهم‌تر موضع گیری ندارند اما در یک مسأله‌ای که حداقل ابهام داشت، به سرعت موضع گیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که در این ماجرا غیر مسئولانه، نا آگاهانه و مغرضانه موضع گرفتند نمره منفی بزرگی گرفتند به هر حال موجب تحریک شدند و با آمریکا، کشورهای اروپایی و گروه‌های ضد انقلاب و تروریست مثلاً منافقین همراه شدند.

وزیر کشور گفت: منافقین هم که دستشان به خون مردم آلوده است و در مورد این ماجرا هم موضع گرفتند! رژیم صهیونیستی کودک کش هم موضع گیری کرد و موجب شد برخی در قبال این مساله دچار اشتباه برداشت شوند و همراه با برخی از جریاناتی که مایل بودند آشوب‌های خیابانی راه بیندازند، شدند. عده‌ای هم از نظر عاطفی همراه شدند.

وحیدی در مورد اتفاقات اخیری که در کشور رخ داد، گفت: این موضوع از دو جنبه قابل تفسیر است؛ سوار شدن بر هیجانات عمومی که محل بحث و تبیین این موضوع است و دیگر آنکه هدف از این اغتشاشات چیست.

وی در توصیه به خانواده‌های جوانانی که در اغتشاشات حضور دارند، تاکید کرد: من به خانواده‌ها توصیه می‌کنم که فرزندانشان را هدایت کرده و از آن‌ها مراقبت کنند تا اسیر دست دشمنان این ملت نشوند.

وزیر کشور گفت: قطعاً کسانی که در اغتشاشات حضور داشتند، شناسایی می‌شوند و کسانی که مواضع غلطی در این ماجرا گرفتند، اکنون با روشن شدن واقعیت‌ها لازم است مواضع‌شان را اصلاح کنند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=12740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.