2

‍ عدم بارگزاری فایل های شخصی برروی گوشی های همراه

  • کد خبر : 12192
  • 13 شهریور 1401 - 23:41
‍ عدم بارگزاری فایل های شخصی برروی گوشی های همراه

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ “علی رضا یعقوبی” در این برنامه پس از ادای سلام و احترام به ساحت مقدس آقا ابا عبدالله الحسین(ع) چند توصیه به شهروندان ایلامی بویژه زائرین اربعین حسینی (ع) داشت. وی در خصوص عدم نگهداری تصاویر و فیلم های خصوصی و خانوادگی و تصاویر اسناد و مدارک هویتی بر روی گوشی […]

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ “علی رضا یعقوبی” در این برنامه پس از ادای سلام و احترام به ساحت مقدس آقا ابا عبدالله الحسین(ع) چند توصیه به شهروندان ایلامی بویژه زائرین اربعین حسینی (ع) داشت.

وی در خصوص عدم نگهداری تصاویر و فیلم های خصوصی و خانوادگی و تصاویر اسناد و مدارک هویتی بر روی گوشی همراه زائرین در طول مسیر داخل و خارج از کشور گفت؛ زائرین گرامی مراقب باشند تصاویر شخصی خود را در روی گوشی نگهداری نکنند و حتی‌الامکان محتوای شخصی را ضمن رمزگذاری، بر روی فلش مموری یا سایر ابزارهای ذخیره سازی خارجی منتقل نمایند تا در صورت مفقود شدن گوشی همراه از تصاویر شخصی آنها سواستفاده نشود و حریم شخصی آنان به خطر نیافتد.

سرپرست پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری با ترفند درخواست بیعانه و برداشت از حساب از طریق اسکیمر نیز بیان داشت: متاسفانه کلاهبرداران در شبکه های اجتماعی و یا سایت دیوار و… اقدام به تبلیغ رزرو و یا اجاره سویت و منزل و دریافت بیعانه در شهرهای مرزی نموده و در این پوشش کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت : همچنین تعدادی از دست فروشان مستقر در شهر ایلام و مهران نیز با استفاده از اسکیمر، اطلاعات کارت های بانکی شهروندان را کپی می کنند که لازم است زائرین گرامی از تحویل کارت بانکی و رمز آن به دستفروشان جدا خودداری نمایند.

سرهنگ یعقوبی با اشاره خطرات وای فای رایگان نیز عنوان داست؛ زائرین گرامی هنگام اتصال به وای فای رایگان از انجام تراکنش مالی یا ارسال تصاویر شخصی خودداری نمایید چرا که احتمال دسترسی به اطلاعات آنها وجود دارد.

وی در پایان اعلام کرد: اگر چه پلیس فتا ایلام تعطیلی ندارد و در طول تمام ساعات شبانه روز پذیرای مراجعه کنندگان است، اما چنانچه زائرین گرامی در طول مسیر نیاز به مشاوره و یا حتی شکایت داشتند، می توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با فوریت های سایبری پلیس فتا تماس بگیرند.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=12192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.