2

صادرات دام زنده آزاد شد/ جزئیات مقاصد صادراتی دام کشور

  • کد خبر : 11149
  • 09 مرداد 1401 - 17:21
صادرات دام زنده آزاد شد/ جزئیات مقاصد صادراتی دام کشور

به گزارش حادثه ایلام;منصور پوریان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه صادرات دام زنده آزاد شده است، مقاصد صادراتی دام زنده را اعلام کرد.   رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه صادرات به نفع دامداران خواهد شد، گفت: صادرات عمدتا به کشورهای کویت، عمان، امارات، عراق و […]

به گزارش حادثه ایلام;منصور پوریان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه صادرات دام زنده آزاد شده است، مقاصد صادراتی دام زنده را اعلام کرد.

 

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه صادرات به نفع دامداران خواهد شد، گفت: صادرات عمدتا به کشورهای کویت، عمان، امارات، عراق و قطر است.

 

وی افزود: قطر به دنبال دام آماده کشتار است و عراق هم گوشت آماده از ایران وارد می کند.

 

به گفته این مسئول و بر اساس گزارش معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، ۴ میلیون راس دام مازاد آماده کشتار و نیز ۳ میلیون راس دام مازاد نیم‌گوشت در کشور وجود دارد.

 

*آیا عوارض صادراتی حذف می شود؟

 

وی با بیان اینکه دولت اعلام کرده که عوارض صادراتی برای دام زنده وجود نخواهد داشت، گفت:‌پیش از این در مصوبه بودجه مجلس برای صادرات عوارض صادراتی تعیین شده بود که برای دام سبک ۵۳۸ هزار ریال و گوساله ۱۶۸ هزار تومان بود و این سوال است که آیا گمرک در برابر صادرات به مصوبه مجلس یا دولت عمل خواهد کرد؟

 

*صادرات دام زنده قیمت گوشت را افزایش می دهد؟

 

پوریان در پاسخ به اینکه آیا با انجام صادرات قیمت گوشت در کشور افزایش نمی یابد؟ گفت: فکر نمی کنم رشد قیمتی وجود داشته باشد زیرا صادرات دام زنده بیش از ۲۰۰ هزار راس نخواهد شد و با این حال نیاز ماهانه کشور به خوبی تامین می شود و علاوه بر آن صادرات از استان هایی انجام می شود که دام آنها تاثیری در قیمت بازار داخل ندارد.

 

به گفته وی این استان ها شامل خوزستان، ایلام، کرمانشاه و فارس خواهد شد.

 

*چرا صادرات دام ضرورت دارد

 

رئیس شورای تامین دام کشور تاکید کرد که اکنون دامداران کشور از مشکل نقدینگی رنج می برند و دامدار توان نگهداری دام را ندارد و به مرز بحران رسیده است.

 

وی با بیان اینکه صادرات به قیمت بیشتری نسبت به فروش در داخل انجام می شود، گفت: صادرات برای دامداران به صرفه است و مشکل نقدینگی آنها را جبران خواهد کرد.

 

پوریان اضافه کرد اکنون قیمت گوشت در کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود ۳۰۰ هزار تومان در هر کیلو است که قیمت داخلی هم به این قیمت نزدیک می شود.

 

انتهای پیام/ س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=11149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.