2

پلیس ،افکار عمومی و ارتقاء امنیت اجتماعی

  • کد خبر : 10685
  • 20 تیر 1401 - 19:33
پلیس ،افکار عمومی و ارتقاء امنیت اجتماعی

به گزارش حادثه ایلام; قانون گذار هدف از تشکیل نیروی انتظامی را در ماده ۳ این قانون استقرار نظم‌ و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی ، پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان نموده است. آنچه از ظاهر این ماده قانونی استنباط می شود، قانون گذار بین دو مولفه تولید نظم و امنیت و […]

به گزارش حادثه ایلام; قانون گذار هدف از تشکیل نیروی انتظامی را در ماده ۳ این قانون استقرار نظم‌ و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی ، پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان نموده است.

آنچه از ظاهر این ماده قانونی استنباط می شود، قانون گذار بین دو مولفه تولید نظم و امنیت و استقرار آن تفاوت قائل شده و نیروی انتظامی را مسئول و متولى وحده تولید و تامین امنیت ندانسته است.

اما با این تفسیر از قانون و مبتنی بر رویکردی که امنیت را یک تولید جمعی معرفی می کند حداقل وظیفه ای که می توان در این عرصه برای پلیس قائل شد، این است که نیروی انتظامی هم سطح با سایر نهادهای اجتماعی در تولید، توسعه و ارتقاء امنیت اجتماعی ایفای نقش نماید.

به نظر می رسید اولین و ضروری ترین اقدامی که لازم است نیروی انتظامی در این عرصه انجام دهد، مد نظر قرار دادن افکار عمومی، به عنوان اصلی ترین متغیر تاثیر گذار بر ارتقاء امنیت اجتماعی به خصوص در سطح ذهنی آن است.

بنابراین اصلی ترین مساله نیروی انتظامی در این بخش آن است که بتواند نسبت به آگاه سازی و اقناع افکار عمومی به خوبی عمل نماید، تا بتوان امیدوار بود که اولین و بنیادی ترین گام را در ارتقاء امنیت اجتماعی به درستی برداشته است.

امروزه یکی از دغدغه های تمامی نهادها و سازمان های انسانی به ویژه نیروهای سیاسی و دستگاه های حکومتی در سراسر جهان، چگونگی تعامل با افکار عمومی است.

ضمن اینکه باید اذعان نمود به مدد فناوری های نوین ارتباطی بدون مرز، روز به روز بر دامنه و نفوذ شبکه های اجتماعی و به تبع آن قدرتمندتر شدن و اهمیت افکار عمومی، افزوده می شود.

این نگارش در صدد است با پرداختن به رابطه بین پلیس، افکار عمومی و امنیت اجتماعی، به نقش و کارکرد مهم افکار عمومی در تقویت برآیند ماموریتهای پلیس تاکید نماید.

فراجا با تعامل بیشتر و بهتر با همه عناصر، گروه ها و اقشار اجتماعی به ویژه نخبگان و گروه های مرجع با استفاده از ظرفیت رسانه ها نسبت به جلب مشارکت و همراهی افکار عمومی اقدام نماید.

خبرنگار: سعد حمیدی کیا

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=10685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.