1

تلاش شبانه روزی راه و شهرسازی استان جهت آماده سازی محور ایلام- مهران تا اربعین

  • کد خبر : 10580
  • 16 تیر 1401 - 16:10
تلاش شبانه روزی راه و شهرسازی استان جهت آماده سازی محور ایلام- مهران تا اربعین

به گزارش حادثه ایلام;عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان در این بازدید گفت: تمام تلاش راه و شهرسازی استان ومشاورین و پیمانکاران این است که چند قطعه باقیمانده بزرگراه ایلام _ مهران تا اربعین تکمیل شده و سایر پروژه ها نیز برای عبور اضطراری تا ساماندهی شوند.   وی در خصوص پروژه های محور ایلا به […]

به گزارش حادثه ایلام;عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان در این بازدید گفت: تمام تلاش راه و شهرسازی استان ومشاورین و پیمانکاران این است که چند قطعه باقیمانده بزرگراه ایلام _ مهران تا اربعین تکمیل شده و سایر پروژه ها نیز برای عبور اضطراری تا ساماندهی شوند.

 

وی در خصوص پروژه های محور ایلا به مهران گفت: از ایلام به سمت مهران  تونل کیلومتر ۵ به طول ۸۴۰ متر در دست احداث می باشد، حفاری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول کف کنی و ترانشه برداری مسیر رفت و برگشت این تونل و تسطیح مسیربرای عبور اضطراری در ایام اربعین است.

 

بهادری خاطر نشان کرد:  طبق برنامه ریزی انجام شده درنظر است مسیر بعد از تونل کیلومتر ۵ تا تونل دوم راه کربلا به علاوه پل بزرگ این مسیر تا اربعین به صورت چهار خطه آماده شود و پیمانکار در تونل دوم راه کربلا نیز مشغول عملیات لاینینگ می باشد و این تونل و مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری اربعین آماده خواهد شد.

 

وی افزود افزود: حسب مطالعات و برنامه‌ریزی به عمل آمده در این مسیر برای مهار رانش زمین در این منطقه و احداث جاده که طول آن ۲ کیلومتر هست اخیرا قرارداد منعقد شده و باید برای اربعین امسال تمهیداتی اتخاذ شده تا احداث این قطعه مانعی برای ترافیک عبوری زائران اربعین ایجاد نکند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه افزود: ۶ کیلومتر باقیمانده ( دو کیلومتر محدوده تقاطع روستای چم آب و ۴ کیلومتر محدوده روستای بانروشان) هم اکنون در حال اجرای آسفالت است و تا اربعین  این ۶ کیلومتر به صورت‌ بزرگراه تکمیل شده و زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

 

وی در خصوص  تقاطع غیر همسطح صالح آباد گفت: مسیر زیر گذر  این تقاطع تا اربعین آماده می شود ومسیر رو گذر آن نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

 

بهادری در ادامه به ۲۰ کیلومتر عملیات آسفالت مسیر احداث شده قبلی اشاره کرد و افزود: لایه دوم آسفالت این ۲۰ کیلومتر در دست اجرا می باشد  و تا اربعین به اتمام خواهد رسید و همچنین با بهره برداری از پل بزرگ کیلومتر ۵۶  منطقه کنجانچم نقاط پر حادثه و پیچهای خطرناک این منطقه حذف خواهد شد.

 

بسطامی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از محور ایلام- مهران گفت: مسیر اصلی اربعین گر چه در استان ایلام قرار دارد اما یک مسیر ملی و حتی بین المللی است و این مهم یک فرصت مناسب برای توسعه استان است اما بارها تاکید داشته ام که این فرصت نباید برای تردد مردم استان ایلام چه تردد هوایی و چه تردد جاده ای محدودیت ایجاد کند.

 

وی خاطر نشان کرد از هر طریق پی گیر اعتبار برای پروژه های راه سازی استان از جمله محور ایلام- مهران هستیم و لازم می دانم از تلاشهای مدیرکل راه و شهرسازی استان و همکاران این مجموعه که همیشه پای کار هستند و همچنین پیمانکاران بومی استان که با وجود مطالبات زیاد به فعالیت راه سازی خود ادامه می دهند قدردانی نمایم و امیدوارم هر چه زودتر شاهد تکمیل و بهره برداری از تمام مسیر ایلام به مهران باشیم.

بهرام نیا استاندار ایلام که به همراه معاونین استانداری در این بازدید حضور داشت در خصوص محور ایلام- مهران گفت: برآیند مشاهده ما از محور ایلام مهران این است که راه و شهرسازی استان و پیمانکاران همگی پای کار هستند و جهادگونه برای حضور زائرین اربعین تلاش می کنند که این محور در زمان اربعین به لحاظ ترافیک مشکل خاصی نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد تلاش همه مسئولان تأمین اعتبار پروژه های این مسیر می باشد و اینکه پیمانکاران با مطالبات فراوان اما پر انرژی به فعالیت خود ادامه می دهند نشانه تعصب و روحیه جهادی آنان بوده که با این وجود تکمیل و بهره برداری از کل مسیر ایلام- مهران به صورت چهار خطه در آینده نزدیک دور از دسترس نمی باشد.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=10580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.