2

راه‌اندازی” پویش نه به تیراندازی” در مراسمات عروسی و عزا در شهرستان دهلران/لزوم جایگزینی فرهنگ غنی اسلامی بجای رسوم غلط تیراندازی

  • کد خبر : 10276
  • 01 تیر 1401 - 3:48
راه‌اندازی” پویش نه به تیراندازی” در مراسمات عروسی و عزا در شهرستان دهلران/لزوم جایگزینی فرهنگ غنی اسلامی بجای رسوم غلط تیراندازی

به گزارش حادثه ایلام; حجت الاسلام علی سرخه مشاور فرهنگی و اجتماعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: متاسفانه دشمن با نقشه های شوم خود و دراختیار گذاشتن سلاح در بین جوانان عشایر خواستار تحریف فرهنگ جامعه می باشد   وی افزود: تیراندازی نه فقط در […]

به گزارش حادثه ایلام; حجت الاسلام علی سرخه مشاور فرهنگی و اجتماعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: متاسفانه دشمن با نقشه های شوم خود و دراختیار گذاشتن سلاح در بین جوانان عشایر خواستار تحریف فرهنگ جامعه می باشد

 

وی افزود: تیراندازی نه فقط در مراسم عزا و شادی بلکه در درگیری های طایفه ای و خانوادگی باعث ایحاد ضررهای مالی وجانی شده است.

 

سرخه بیان کرد: عشایر ما سرشار از آداب و سنن اسلامی و دینی و افتخار آمیز است ولی متاسفانه اینگونه رسوم غلط باعث خدشه دارکردن این آداب وسنن شده است.

 

وی افزود: همه بزرگان، معتمدین، سران،نخبگان و متنفدین باید همراهی خود را در فرهنگ سازی و جلوگیری از این رسم ننگین و غلط اعلام و عملیاتی کنند.

 

مشاور فرهنگی و اجتماعی فرماندار دهلران تصریح کرد: نیروهای انتظامی، امنیتی و دستگاه قضا هم انتظار داریم بااقتدار و برخوردهای لازم با هنجارشکنان و عاملین به این رسم غلط، با عشایر همکاری و همراهی نمایند.

 

سرخه گفت: رسم غلط تیراندازی مورد نکوهش اسلام و بزرگان دین و عقلاء می باشد و از همه جوانان غیور و انقلابی و بافرهنگ عشایر این دیار درخواست دارم با عدم استفاده ازسلاح در مجالس شادی وعزا، امنیت و آرامش را به آحاد جامعه هدیه نمایند.

 

وی در پایان بیان کرد: از همه متولیان و نهادهای امور فرهنگی خاصه حوزه های علمیه و علماء و فضلای عزیز درخواست داریم در زمینه تبلیغ و جایگزینی فرهنگ غنی اسلامی بجای رسوم غلط تیراندازی مارا یاری نمایند.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=10276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.