1

اولیانوف: قطعنامه آژانس اتمی علیه ایران، احمقانه بود

  • کد خبر : 9990
  • 20 خرداد 1401 - 4:50
اولیانوف: قطعنامه آژانس اتمی علیه ایران، احمقانه بود

به گزارش حادثه ایلام; به نقل از خبرگزاری مهر، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در توئیتی طعنه آمیز، قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران را احمقانه توصیف کرد. بر اساس این گزارش، «میخائیل اولیانوف» در صفحه توئیتر خود نوشت: از آخرین اخبار ایران خبر دارید؟ حالا متوجه شدید که چرا روسیه دیروز به […]

به گزارش حادثه ایلام; به نقل از خبرگزاری مهر، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در توئیتی طعنه آمیز، قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران را احمقانه توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، «میخائیل اولیانوف» در صفحه توئیتر خود نوشت: از آخرین اخبار ایران خبر دارید؟ حالا متوجه شدید که چرا روسیه دیروز به قطعنامه احمقانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران را منفی داد؟

وی افزود: متأسفانه همتایان غربی ما درک کاملی از وضعیتی که در آن هستیم ندارند.

در ادامه واکنش‌ها به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، نماینده روسیه پیش از این هم صدور این قطعنامه را بی دلیل توصیف کرده بود.

در این ارتباط، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در حساب توئیتری خود در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران در شورای حکام گفت: «منطق پشت این کار کم و بیش قابل فهم است. آیا این قطعنامه باعث بهبود همکاری بین تهران و آژانس اتمی می‌شود؟ و دوم اینکه آیا تصویب قطعنامه یاد شده به نهایی شدن مذاکرات وین کمک خواهد کرد؟ در هر دو مورد پاسخ‌ها منفی است. پس برای چه این قطعنامه را صادر کردید؟»

دیپلمات‌های حاضر در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب اعلام کردند که قطعنامه مورد حمایت آمریکا در انتقاد از ایران به تصویب رسید. گفته شده روسیه و چین به این قطعنامه رأی منفی دادند و این قطعنامه پس از رأی‌گیری با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از سوی هند، لیبی و پاکستان به تصویب رسید.

سازمان انرژی اتمی ایران همزمان با برگزاری نشست ضدایرانی شورای حکام در اطلاعیه‌ای از قطع دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در یکی از مراکز هسته‌ای خبر داد. گفته شده که این اقدام همچنین شامل توقف فعالیت دستگاه اندازه گیری برخط سطح غنا و فلومتر (OLEM) می‌گردد. ‌

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=9990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.