3

ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های ایلام

  • کد خبر : 9969
  • 18 خرداد 1401 - 16:38
ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های ایلام

به گزارش حادثه ایلام; بر اساس تحلیل های صورت گرفته توسط پایگاه خبری حادثه ایلام ۴۰ درصد تصادفات در استان ایلام از نوع واژگونی و خروج از جاده می باشد. با توجه به بالا بودن نرخ تصادفات منجر به فوت و جرح ضرورت اصلاح قوس های تند، پیچ‌های خطرناک و بازسازی راه ها در اولویت […]

به گزارش حادثه ایلام; بر اساس تحلیل های صورت گرفته توسط پایگاه خبری حادثه ایلام ۴۰ درصد تصادفات در استان ایلام از نوع واژگونی و خروج از جاده می باشد.

با توجه به بالا بودن نرخ تصادفات منجر به فوت و جرح ضرورت اصلاح قوس های تند، پیچ‌های خطرناک و بازسازی راه ها در اولویت کاری مسئولین استان قرار گیرد.

قبل از اصلاح نقاط حادثه خیز نیاز است اقدامات کوتاه‌مدت از جمله نصب علائم هشداری قبل از ورود به قوس ها، خط کشی مناسب و کارشناسی شده در سطح راهها صورت پذیرد.

یکی از اصلی ترین عامل های تصادفات سرعت غیر مجاز می باشد بنابراین نصب دوربین‌های کنترل ثابت توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ،دوربین های سیار و حضور فیزیکی پلیس در جاده ها منجر به کاهش سرعت می گردد.

بعضاً در مواردی از تصادفات واژگونی ها در جاده هایی که دارای یکنواختی می باشد صورت می گیرد و خستگی و خواب آلودگی رانندگان غالب میگردد.

میبایست تدابیر ویژه ای توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه جهت احداث پارکینگ ها و مجتمع های خدمات رفاهی ضروری می باشد.

اگر به صورت کارشناسی نسبت به موضوع نگاه کنیم رانندگان قبل از رسیدن به پیچ‌های خطرناک بایستی سرعت خود را کم نمایند بنابراین ضرورت نصب علائم هشدار دهنده و سرعت پیشنهادی جهت کاهش سرعت از مهمترین موضوعات می باشد.

محمدرضا رضایی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در گفت و گو با خبرنگار ما با اظهار داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات به موقع در سال جاری اصلاح ۱۸ نقطه پرحادثه در جاده‌های ایلاماین نقاط حادثه‌خیز اصلاح شود.

وی افزود:در سال جاری علاوه بر اقدامات نگهداری راه‌های استان، عملیات لکه گیری آسفالت، خط کشی راه ها، نصب تابلو، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه‌ها به طول ۱۰۰ کیلومتر نیز در دستور کار این اداره کل است.

رضایی تصریح کرد: همچنین به منظور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی، عملیات تنقیه ۴۰۰ دستگاه پل و تنظیم بستر و لایه روبی بیش از ۵۰ دستگاه پل بزرگ نیز در اولویت برنامه کاری قرار دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۷۳ کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت و لایه حفاظتی شد افزود: از این میزان روکش آسفالت، ۵۲ کیلومتر مربوط به راه‌های روستایی ایلام است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته بیش از ۴۵۰ کیلومتر لکه گیری و چاله پرکنی در استان انجام شد و ۳۴۰ هزار تن آسفالت جهت انجام این عملیات مصرف شده است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

جباری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران در گفت و گویی بیان داشت: این دادستانی به عنوان مدعی العموم هیچ گونه کوتاهی در تکمیل پروژه‌ها، حذف نقاط حادثه خیز و نبود علائم هشدار دهنده در مسیرهای مو صلاتی را نمی‌پذیرد و مسئولان مرتبط باید نسبت به تعیین تکلیف، تکمیل آنها اقدامات لازم را انجام بدهند چرا که این دادستانی در مسیر حراست از حقوق حقه شهروندان با احدی مماشات نخواهد کرد.

نتیجه گیری: جهت جلوگیری از حوادث ناگوار که منجر به فوت رانندگان می گردد مسئولین امر اعتبارات لازم جهت حذف،بازسازی و اصلاح پیچ های خطرناک و حادثه خیز اختصاص بدهند.

خبرنگار: سعد حمیدی کیا

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=9969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.