1

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مانع بزرگی برای قاچاق معکوس محسوب می‌شود

  • کد خبر : 9880
  • 15 خرداد 1401 - 9:39
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مانع بزرگی برای قاچاق معکوس محسوب می‌شود

به گزارش حادثه ایلام;حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی از سال ۹۷ تاکنون سبب رانت و فسادهای زیادی شده و قابل چشم پوشی و کتمان نیست؛ دولت سیزدهم سیاست شجاعانه اصلاح این رویه را اتخاذ کرد و […]

به گزارش حادثه ایلام;حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی از سال ۹۷ تاکنون سبب رانت و فسادهای زیادی شده و قابل چشم پوشی و کتمان نیست؛ دولت سیزدهم سیاست شجاعانه اصلاح این رویه را اتخاذ کرد و باید همگی از این سیاست حمایت کنیم.

وی افزود: با حذف ارز۴۲۰۰ تومانی جلوی بسیاری از رانت‌ها و زیاده خواهی‌ها گرفته شد و قرار شد درآمد حاصل از آن در قالب کالابرگ الکترونیکی یا یارانه به مردم پرداخت شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ مانع بزرگی برای قاچاق معکوس محسوب می‌شود؛ اینکه با این ارز کالا وارد می شد و سپس با قیمت بالاتر به جای اینکه به دست مردم برسد به کشورهای همسایه قاچاق می شد اجحاف در حق مردم بوده و باید این روند متوقف شود.

موسوی گفت: متاسفانه در ابتدای اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی و عادلانه سازی یارانه‌ها برخی‌ها سو استفاده کرده و اقدام به گران فروشی کردند که باید با ابزارهای نظارتی و بازرسی با آنها برخورد قاطعی صورت بگیرد تا درس عبرتی برای دیگران شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: سیاست اصلاح ارز ترجیحی در حقیقت یک جراحی اقتصادی بزرگ محسوب می‌شود که آثار و برکات زیادی برای کشور دارد و قطعا بزودی شرایط اقتصادی تغییر ملموسی‌ خواهد کرد.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=9880

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.