3

بررسی راهکار های پیشگیری از اقدامات خشونت آمیز منجر به قتل،خودکشی و خودسوزی

  • کد خبر : 9591
  • 31 اردیبهشت 1401 - 11:00
بررسی راهکار های پیشگیری از اقدامات خشونت آمیز منجر به قتل،خودکشی و خودسوزی

سعد حمیدی کیا-مدیر مسئول پایگاه خبری حادثه ایلام:   مهمترین موضوع برای مردم، امنیت فردی و امنیت اجتماعی می باشد.   فارغ از اینکه دلایل مختلفی منجر به تصمیمات خشونت آمیز می شود،اما مهم ترین آن به بن بست رسیدن شخص در مورد مشکلات شخصی می باشد.   بنابراین مواردی که مسئولین، نخبگان، دانشگاهیان، رسانه […]

سعد حمیدی کیا-مدیر مسئول پایگاه خبری حادثه ایلام:

 

مهمترین موضوع برای مردم، امنیت فردی و امنیت اجتماعی می باشد.

 

فارغ از اینکه دلایل مختلفی منجر به تصمیمات خشونت آمیز می شود،اما مهم ترین آن به بن بست رسیدن شخص در مورد مشکلات شخصی می باشد.

 

بنابراین مواردی که مسئولین، نخبگان، دانشگاهیان، رسانه و دستگاه‌های متولی بایستی توجه جدی به آن داشته باشند رفتارهای خشونت آمیز می باشد.

 

استان ایلام طی روزهای اخیر در صدر رفتارهای خشونت آمیز در کشور بوده است‌ که این رفتارها می‌تواند تاثیر بسیار منفی روی اقشار مختلف جامعه داشته باشد.

 

متاسفانه در استان توجه جدی به بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه های مختلف از همان کانون خانواده گرفته تا در محیط های اجتماعی اقدام موثری صورت نگرفته است.

 

علیرغم اقدام چندین فقره عامل های قتل، خودکشی، درگیری های ایلی و قبیله‌ای و حتی تصادفات مرگبار در استان ولی به صورت جدی این عامل ها ریشه یابی و تحلیل مناسب جهت اقدامات پیشگیرانه مورد توجه قرار نگرفته است.

 

سئوال اینجاست حالا که ممکن است اقدامات خشونت آمیز به صورت انفرادی و آنی صورت گیرد وظیفه مسئولان امر در این رابطه چه میتواند باشد؟

 

با توجه به اینکه در استان ایلام آستانه صبر و تحمل بعضی افراد بسیار کم می‌باشد و از جمله خصوصیات مردم استان احساسی بودن می باشد، بنابراین به سرعت افراد تحت تاثیر صحبت های مثبت و امیدوارکننده دیگران قرار می گیرند.

 

پس لازم است در کانون خانواده ها ، ادارات سازمانها و محیط اجتماعی؛ وظیفه همگان این است در راستای پیشگیری از حوادث ناگوار، خونسردی و ایجاد آرامش را در دیگران به وجود آوریم.

 

در چند مورد اخیر که متاسفانه منجر به کشته و زخمی شدن افراد خانواده و پرسنل ادارات گردیده ریشه اصلی موضوع به مشکلات شخصی چه در کانون خانواده و چه در محیط اجتماعی با اطرافیان بوده است.

 

راه حل اصلی موضوع تشکیل کارگروه در استان و استفاده از نخبگان، دانشگاهیان، روانشناسان و افراد متخصص می باشد که بحث آموزشی و فرهنگی در بین ادارات را راه اندازی نمایند.

 

توصیه می شود در صورت ارتکاب به جرم توسط افراد در جهت پیشگیری از حوادث تلخ و حتی گسترش موضوع کسانی که وارد عمل می‌شوند و سعی در کنترل حادثه را دارند بایستی آموزش های لازم را دیده باشند.

 

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=9591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.