2

سردار دیروز و امروز / غیرت تاریخ مصرف ندارد

  • کد خبر : 9594
  • 31 اردیبهشت 1401 - 13:35
سردار دیروز و امروز / غیرت تاریخ مصرف ندارد

حدیث همتی فعال اجتماعی:   امنیت مقوله‌ای است که در هر دوره و زمانی مورد نیاز انسان بوده و هست و در هر زمانی نوعی از امنیت برای انسان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.   بدون تردید ایران اسلامی ما از امن‏ترین کشورهای جهان است، و حق هم همین است،جامعه‏ای که بستر تجلّی متعالی‏ترین ارزش‏های […]

حدیث همتی فعال اجتماعی:

 

امنیت مقوله‌ای است که در هر دوره و زمانی مورد نیاز انسان بوده و هست و در هر زمانی نوعی از امنیت برای انسان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

 

بدون تردید ایران اسلامی ما از امن‏ترین کشورهای جهان است، و حق هم همین است،جامعه‏ای که بستر تجلّی متعالی‏ترین ارزش‏های فرهنگی است، باید این‏گونه باشد.

 

در جهت ایجاد امنیت روانی و اطمینان خاطر در قشرهای مختلف جامع، به‏خصوص اصحاب قلم و اهل تفکر و تحقیق باید بیشترین عنایت به عوامل مولّد و موانع باروری احساس امنیت مبذول گردد.

 

این روزها و در آخرین روزهای اردیبهشت ماه در استان ایلام اتفاقی تلخ به وقوع پیوست که دل هر کسی را جریحه دار کرد.

 

این اتفاق در حالی صورت گرفت که یک نفر از کارکنان ناراضی اداره املاک بنیاد مستضعفان،آستانه صبر و تحملش به قدری تحت شعاع قرار می گیرد که در یک آن تصمیم می گیرد همه همکاران خود را که روزگاری با هم نان و نمک خورده بودند را به گلوله ببندد.

 

این حادثه گرچه تلخ بود اما بی مهری عده معدودی از رسانه و کانال های ،برای زیر سوال بردن کارکنان فراجا خیلی تلخ تر بود و ناآگاهانه و بدون آن که ببینند اصل ماجرا چه بوده است و پلیس برای مدیریت این قضیه چه اقداماتی را انجام داده است به انتشار مطالب واهی و غیرکارشناسانه در گروه ها و کانال های فضای مجازی کردند.

 

بسی ناجوانمردانه است که پلیسی که برای امنیت و آرامش همین جامعه شب و روز نمی شناسند و جان خود را در کف دست گرفته تا شاید بتوانند امنیت و احساس آن را در جامعه حکمفرما کنند اینگونه مورد هجمه قرار گیرد .

 

جالب و غم انگیز است، که منتقدان تمامی زوایای این حادثه و مقصران این حادثه تلخ را به دست فراموشی سپرده و دیواری کوتاهتر از دیوار پلیس پیدا نکرده اند .

 

منتقدان عزیز؛آیادر این درگیری و حادثه ، شخصی که وارد کارزار می شود و با توجه به جراحی چندماه پیش که تحت عمل جراحی زانو قرار گرفته بود ، خود لباس رزم می پوشد و شهادت طلبانه دل به دریا میزند تا شاید بتواند جان کسی را نجات دهد تحسین ندارد؟

 

منتقدان عزیز؛آیا در این کارزار که آنی اتفاق افتاده و آتش و خون و دود همه جا را احاطه کرده است، کسی به فکر اجرای نمایش می پردازد؟ و یا این صحنه ها واقعی است و برگرفته از شجاعت فرمانده ولایی و کارکنان تحت امرش است؟

 

منتقدان عزیز؛آیا یادتان رفته است زمستان همین امسال زمانی که برف همه را غافلگیر کرده بود این فرمانده شجاع و کارکنان تحت امرش بودند که مخلصانه پای کار آمدند و آلام مردم و رانندگان گرفتار در برف را تسکین دادند.

 

منتقدان عزیز؛پخش کردن یک خبر نادرست راحت است ولی جمع کردن و درست کردن آن و پاک کردن ذهن مردم کار مشکلی است پس بیاییم خادمان را به خدمت دلگرم کنیم ، نه با نقد غیرمنصفانه دلسرد کنیم.

 

در پایان بایستی عنوان کنیم از رسالت های اصلی هر رسانه صداقت و تعهد در امر اطلاع رسانی است که میزان اعتبار رسانه را افزایش می دهد و ایجاد فضایی صمیمی مابین اهالی رسانه امروزه یک ضرورت است تا این انسجام و صمیمیت منافع مردم را به دنبال داشته باشد نه اینکه با حاشیه سازی زحمات کسانی را که بدون هیچ چشم داشتی خدمت رسانی می کنند را زیر سوال ببریم .

 

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

 

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=9594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.