1

دادستان ایلام عوامل پشت پرده حادثه گروگانگیری را پیگیری کند

  • کد خبر : 9575
  • 30 اردیبهشت 1401 - 15:23
دادستان ایلام عوامل پشت پرده حادثه گروگانگیری را پیگیری کند

به گزارش حادثه ایلام;حجت‌الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار»، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام با اشاره به حادثه تلخ گروگانگیری در یکی از ادارات ایلام اظهار کرد:اتفاقی که در این هفته در شهر ما روی داد نه تنها حادثه تلخ برای خانواده های درگذشتگان بلکه برای همه ما و شهروندان بود، این حادثه، حادثه ای […]

به گزارش حادثه ایلام;حجت‌الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار»، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام با اشاره به حادثه تلخ گروگانگیری در یکی از ادارات ایلام اظهار کرد:اتفاقی که در این هفته در شهر ما روی داد نه تنها حادثه تلخ برای خانواده های درگذشتگان بلکه برای همه ما و شهروندان بود، این حادثه، حادثه ای تلخ و تاسف آور بود، جنایتی که با هیچ‌منطقی قابل توجیه نیست و استانی را عزادار کرد و پیامدهای منفی را در جامعه ایجاد کرد.

 

وی با تسلیت به خانواده های معزز عزادار درگذشتگان این حادثه و آروزی اجر و پادش از خداواند متعال و آرزوی سلامتی کامل برای مجروحان، افزود: کارمندی که برای به دست آوردن لقمه ای نان حلال از خانه حرکت می کند و در محل کار حضار می شود، با چنین جنایتی روبرو شود، بسیار دردناک است.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در روایتی از امام رضا(ع) آمده است که کسی که برای لقمه‌ای نان حلال تلاش می‌کند همانند مجاهد فی سبیل الله است، ادامه داد: این مجاهدت، هدف ارزشمند و قابل تحسینی است، اسلام برای جان مسلمانان و امنیت آنان ارزش و جایگاه والایی قایل است.

کریمی تبار ادامه داد:  ریشه این اتفاق تلخ مشکل امنیتی و سیاسی نبود، اساتید حوزه و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها در بحث کاهش تاب‌آوری در جامعه و کاهش جرائم بررسی و تلاش می‌کنند قابل تقدیر است اما یکی از مواردی که مورد غفلت واقع شده این است بحث معنویت، ایمان به خدا و معاد است، تنها بحث معیشت و اقتصادی و فساد نیست، برخی مواقع آدرس اشتباه داده می‌شود، نقشی که ایمان در زندگی ما و پس از زندگی ما دارد تاثیرگذار است.

 

وی تاکید کرد: نیاز است که جامعه شناسان، نخبگان و رسانه‌ها این موضوعات را بررسی و پیگیری کنند، از دادستان می‌خواهم که عوامل پشت پرده را بررسی کند که چه عواملی وجود داشته است که چنین جنایتی صورت گیرد، زمانی که چنین حادثه‌ای تلخ روی می‌دهد، عوامل متعددی دارد  که باید این عوامل بررسی و برای رفع آنها تلاش شود.

 

امام جمعه ایلام با تقدیر از  حضور به موقع نیروی انتظامی در  زمان وقوع حادثه، گفت: نقش مسئولان برای دلداری از خانواده‌های درگذشتگان و پیگیری امور مجروحان نیز قابل تقدیر است و امید است که خداوند متعال به مجروحان این حادثه تلخ، شفای عاجل عنایت کند.

 

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه حضرت امام علی(ع) می‌فرماید که «سوء تدبیر کلید فقر است» ، اظهار کرد: در جامعه ما یکی از مباحثی که مصداق این حدیث است، بحث پرداخت یارانه‌ها در جامعه برای کمک کردن به معیشت به اقشار آسیب پذیر جامعه بوده که تصمیم گرفته شده که یارانه به اقشار کم درامد پرداخت شود.

 

وی گفت:  آنچه که نظر کارشناسان بوده این است که پرداخت یارانه در مرحله تولید، تصمیم و توزیع موجب فساد است، در آماری که ارائه شده است بیش از ۷۰ درصد یارانه پرداختی با ارز ۴۲۰۰ به جیب قشر خاصی رفته و ۳۰ درصد جامعه هدف و نیازمندان از این یارانه ها بهره مند شده‌اند.

 

کریمی‌تبار تصریح کرد:  تمام روسای جمهور در چند دور گذشته و دولت های قبل، اتفاق نظر داشته اند که این شیوع توزیع یارانه ها، باید تغییر کند، عدالت ایجاب می کند که شیوه یارانه تغییر کند، نه اینکه کل یارانه ها در جیب عده ای خاص برود و موجب سوء استفاده شود و از رانتی که در اختیار دارند استفاده کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه رئیس جمهور فعلی جناب حجت‌الاسلام رئیسی، تصمیم گرفتند که این اصلاح ساختار یارانه‌ها را برای کمک به مردم انجام دهند، ادامه داد: هجمه‌های مختلفی بر علیه ایشان آغاز شده است، دلالانی که سود سرشاری را به جیب می زدند  یک هجمه سنگین و عوام‌فریبانه بر علیه دولت و رئیس جمهور محترم انجام داده اند و تلاش می‌کنند که با تبلیغات، مردم را در برابر دولت قرار دهند.

 

کریمی‌تبار با تاکید بر اینکه مقام‌معظم رهبری از اجرای این طرح حمایت کردند، افزود: انتظار می‌رود مسئولان تلاش و مردم حمایت کنند که این طرح در کشور اجرا شود، این قدم اول است و باید این اصلاحات اقتصادی در کشور انجام شود، اما مسولان باید توجه شود که گران‌شدن ۴ قلم کالا موجب گران شدن سایر کالاها نشود و برای کنترل بازار به صورت جدی اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه این اصلاح اقتصادی شدنی است و شهدای ما در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که می شود به رغم همه دشمنی های و هجمه های نظام استکباری علیه جمهوری اسلامی پیروز شد، گفت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس برای ما بود و امروز هم با همان ایمان و انگیزه می توان بر مشکلات پیروز شد و ساماندهی معیشت مردم شدنی است.

 

وی با اشاره به برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی در چهارم خرداد ماه در کشور ، خاطرنشان کرد: شهدای روحانی گمنامانه جان خود را فدای نظام اسلامی کردند و در عرصه‌های مختلف رزمی و تبلیغی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=9575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.