3

بررسی ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز

  • کد خبر : 9216
  • 15 اردیبهشت 1401 - 11:32
بررسی ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز

به گزارش حادثه ایلام; بر اساس تحلیل های صورت گرفته توسط پایگاه خبری حادثه ایلام ۴۰ درصد تصادفات در استان ایلام از نوع واژگونی و خروج از جاده می باشد.   با توجه به بالا بودن نرخ تصادفات منجر به فوت و جرح ضرورت اصلاح قوس های تند، پیچ‌های خطرناک و بازسازی راه ها در […]

به گزارش حادثه ایلام; بر اساس تحلیل های صورت گرفته توسط پایگاه خبری حادثه ایلام ۴۰ درصد تصادفات در استان ایلام از نوع واژگونی و خروج از جاده می باشد.

 

با توجه به بالا بودن نرخ تصادفات منجر به فوت و جرح ضرورت اصلاح قوس های تند، پیچ‌های خطرناک و بازسازی راه ها در اولویت کاری مسئولین استان قرار گیرد.

 

قبل از اصلاح نقاط حادثه خیز نیاز است اقدامات کوتاه‌مدت از جمله نصب علائم هشداری قبل از ورود به قوس ها، خط کشی مناسب و کارشناسی شده در سطح راهها صورت پذیرد.

 

یکی از اصلی ترین عامل های تصادفات سرعت غیر مجاز می باشد بنابراین نصب دوربین‌های کنترل ثابت توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ،دوربین های سیار و حضور فیزیکی پلیس در جاده ها منجر به کاهش سرعت می گردد.

 

بعضاً در مواردی از تصادفات واژگونی ها در جاده هایی که دارای یکنواختی می باشد صورت می گیرد و خستگی و خواب آلودگی رانندگان غالب میگردد.

 

میبایست تدابیر ویژه ای توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه جهت احداث پارکینگ ها و مجتمع های خدمات رفاهی ضروری می باشد.

 

اگر به صورت کارشناسی نسبت به موضوع نگاه کنیم رانندگان قبل از رسیدن به پیچ‌های خطرناک بایستی سرعت خود را کم نمایند بنابراین ضرورت نصب علائم هشدار دهنده و سرعت پیشنهادی جهت کاهش سرعت از مهمترین موضوعات می باشد.

 

نتیجه گیری: جهت جلوگیری از حوادث ناگوار که منجر به فوت رانندگان می گردد مسئولین امر اعتبارات لازم جهت حذف،بازسازی و اصلاح پیچ های خطرناک و حادثه خیز اختصاص گردد.

 

 

خبرنگار: سعد حمیدی کیا

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=9216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.