3
خانه دسته‌بندی نشده

تحلیل و بررسی تصادفات نورز ۱۴۰۱ در استان

  • کد خبر : 8852
  • 20 فروردین 1401 - 14:09
تحلیل و بررسی تصادفات نورز ۱۴۰۱ در استان

سعد حمیدی کیا-مدیر مسئول پایگاه خبری حادثه ایلام   بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل مصوبه سال ۱۳۸۹ و ۱۳۸۷ دستگاه های موثر در کاهش حوادث و تلفات از جمله نیروی انتظامی،وزارت راه و شهرسازی ،وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنایع و معادن،آموزش و […]

سعد حمیدی کیا-مدیر مسئول پایگاه خبری حادثه ایلام

 

بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل مصوبه سال ۱۳۸۹ و ۱۳۸۷ دستگاه های موثر در کاهش حوادث و تلفات از جمله نیروی انتظامی،وزارت راه و شهرسازی ،وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنایع و معادن،آموزش و پرورش، وزارت کشور،وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت امور اقتصاد و دارایی( بیمه مرکزی)، سازمان صدا و سیما، سازمان پزشکی قانونی و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همه دستگاهها مکلف هستند در راستای ارتقای ایمنی و بهسازی راه ها اقدام نمایند.

 

متاسفانه در استان ایلام در نوروز ۱۴۰۱ با وجود افزایش محدود تردد ها نسبت به سایر استانهای کشور در رتبه بالای افزایش تصادفات کشور قرار گرفت.

 

در چند سال اخیر با وجود اجرای طرح اربعین حسینی در استان ایلام ولی متاسفانه توجه جدی به بالابردن ارتقای ایمنی و بهسازی راه ها در استان ایلام صورت نگرفته است.

 

با احترام زیادی که برای شهروندان ایلامی قائل هستیم و با توجه به تماس‌های مکرر هم استانی های عزیز با این پایگاه خبری در زمینه افزایش حوادث و تلفات جاده‌ای ما را بر این واداشت که در زمینه شناسایی عوامل موثر در تصادفات رانندگی و جلوگیری از خسارات ناشی از آنها،پیش بینی و پیشگیری ایجاد خطر، افزایش سطح ایمنی و در نهایت مدیریت ایمنی، نیازمند سامان دهی دقیق و مسئولانه یک سیستم مدیریتی می باشد.

 

به منظور پیاده سازی این سیستم، هماهنگی و همکاری بین دستگاهی و میان بخشی مورد نیاز است.

 

آیا در تصادفات رانندگی باید عزیزانمان را از دست بدهیم بعد به جاده ها به صورت متناوب و مستمر به بهسازی جاده ها توجه شود!!!

 

با تقدیر و تشکر از نماینده تلاشگر استان خانم سارا فلاحی در زمینه تشکیل جلسه با وزیر محترم راه و شهرسازی و اختصاص اعتبار به جاده ایلام به مهران،میبایست توسط مسئولین مربوط و متولی هر چه سریعتر نسبت به فعال سازی کمیته آموزش و فرهنگ‌سازی،کمیته امداد و فوریت های پزشکی، کمیته مهندسی ایمنی راه، کمیته ناوگان حمل و نقل، کمیته عملیات ترافیکی و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام شود.

 

در خصوص تصادفات نوروز ۱۴۰۱ سوالاتی از جمله: ۱- آیا در استان ایلام مدیریت و هماهنگی سازمانها ۲- بهبود و رفع نقاط حادثه خیز ۳-طرح و ساخت راه‌های ایمن۴- تبلیغات و آموزش‌های همگانی ایمنی ۵- مقررات و قوانین ترافیکی۶- پلیس و اعمال قانون ۷- عملیات امداد و اورژانس ۸-پیگیری تامین اعتبارات۹- مشارکت بخش های خصوصی و همکاری چند جانبه شرکت های بیمه قبل از وقوع تصادفات و حین اجرای طرح نوروز در استان ایلام صورت گرفته یا خیر!

 

بنابراین از آنجا که تصادفات رانندگی در ابعاد اقتصادی،اجتماعی و بهداشت جامعه و وسعت اثرات آن باعث تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر جامعه دارد و بعنوان سومین عامل فوت در کشور محسوب می شود،لذا از مسئولین استان تقاضا می‌شود شجاعانه موضوع ارتقای ایمنی و بستری مناسب برای رانندگی ایمن در استان مهیا نمایند.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=8852
مشاهده مشخصات مجوز در رسانه جامع رسانه های کشور

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.