3

اصول رانندگی ایمن

  • کد خبر : 8691
  • 08 فروردین 1401 - 11:47
اصول رانندگی ایمن

به گزارش حادثه ایلام; نظر به اهمیت نظرات و درخواست های مردمی مبنی بر بررسی تصادفات اخیر استان پایگاه خبری حادثه ایلام در زمینه علل و وقوع تصادفات در استان ایلام بررسی می کند.   در هنگام رانندگی در ایام نوروز برخی از امور بسیار مهم بوده و عدم اعتنا به آنها خطرناک تلقی می […]

به گزارش حادثه ایلام; نظر به اهمیت نظرات و درخواست های مردمی مبنی بر بررسی تصادفات اخیر استان پایگاه خبری حادثه ایلام در زمینه علل و وقوع تصادفات در استان ایلام بررسی می کند.

 

در هنگام رانندگی در ایام نوروز برخی از امور بسیار مهم بوده و عدم اعتنا به آنها خطرناک تلقی می گردد.

 

انجام حرکات مارپیچ در راه های خارج از شهر ،سبقت از راست، تجاوز به چپ، سرعت غیر مجاز و عدم رعایت حق تقدم در تقاطع موجب حوادث رانندگی تلخ میشود.

 

آگاهی از اصول اجباری موارد حق تقدم، سبقت صحیح، رعایت اصول مربوط به وسایل امدادی ،قواعد چراغهای راهنمایی، گردشها، نحوه علامت دادن، رعایت فواصل ایمنی، کنترل وسیله نقلیه در مانورها و مواجه شدن با موانع، نحوه بهره برداری صحیح از چراغ ها و اقدامات اصولی به هنگام فرار صحیح از تصادف و رعایت حقوق دیگران با تکیه بر اعتماد به نفس،گذشت و دور نگری،رعایت سمت های تعیین شده در حرکت ها، پرهیز از ترمزهای ناگهانی، رعایت کنترل ها قبل و بعد از سفر با اتومبیل و پرهیز از هرگونه اقدامات عجولانه به عنوان بروز خطر و رعایت حقوق عابران و اقدامات اصولی به هنگام ایجاد تصادفات همگی از اصول ایمنی در رانندگی است.

 

با احترامی که برای هم استانی های عزیز قائل هستیم به صورت اصولی و تخصصی علت تامه تصادفات در استان مورد بررسی قرار دادیم.

 

متاسفانه همین موارد جزئی که اشاره شد از جمله علت تصادفات به شمار می رود.

 

نتیجه گیری:

 

اگر بخواهیم شاهد حوادث تلخ در استان نباشیم تک‌تک ما مسئول هستیم و بایستی نسبت به بستر مناسب و زیرساخت‌های ایمن، اصول رانندگی، آموزش فرهنگ ترافیک، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، حضور فعال دستگاه‌های خدمات‌رسان، پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه در سطح جاده ها باشیم تا نسبت به کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد اهتمام جدی را داشته باشیم.

 

خبرنگار: سعد حمیدی کیا

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=8691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.