2

بررسی معضلات و مشکلات پلاک مخدوش

  • کد خبر : 8561
  • 26 اسفند 1400 - 10:56
بررسی معضلات و مشکلات پلاک مخدوش

به گزارش حادثه ایلام; پلاک، هویت وسیله نقلیه است و با توجه به اینکه ابزاری برای شناسایی خودرو و مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود نداشتن آن عواقب امنیتی را در پی خواهد داشت و جرم تلقی می شود.   متاسفانه تعدادی از رانندگان خاطی به جهت فرار از تخلفات ارتکابی اقدام به کندن پلاک وسیله […]

به گزارش حادثه ایلام; پلاک، هویت وسیله نقلیه است و با توجه به اینکه ابزاری برای شناسایی خودرو و مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود نداشتن آن عواقب امنیتی را در پی خواهد داشت و جرم تلقی می شود.

 

متاسفانه تعدادی از رانندگان خاطی به جهت فرار از تخلفات ارتکابی اقدام به کندن پلاک وسیله نقلیه و یا به نحوی پلاک را مخدوش کرده و یا روی آن را می پوشانند  که  پلیس و یا دوربین های ثبت تخلف نتواند تخلفات آنها را ثبت یا اعمال قانون کنند.

 

دلیل عمده جریمه اشتباهی خودروها، دستکاری یا مخدوش کردن پلاک توسط برخی راننده‌هاست.

 

یکی از چالش های مهم در زمینه خواندن پلاک خودرو و موتورسیکلت وضعیت‌های نامناسبی همچون وجود لکه،کثیفی های روی پلاک، کج شدگی پلاک و پرچ میخ در پلاک است که خواندن پلاک خودرو و موتور سیکلت را دچار مشکل می کند.

 

دودی کردن تصویر(قاب پلاک طلق دار) یکی از مراحل مهم در خواندن پلاک است و کیفیت انجام آن ،کارایی کل سیستم تشخیص پلاک تحت تاثیر قرار می دهد.

 

از جمله مشکلات موجود در راستای تشخیص پلاک زمانی است که پلاک مخدوش می باشد.

 

طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کسی ارقام و مشخصات پلاک انواع وسایل نقلیه تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به ‌آن الصاق نماید به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.»

 

نتیجه : نیاز است در جهت جلوگیری از هر گونه تخلفات با رانندگان فاقد پلاک و پلاک مخدوش برخورد شده و اجازه تردد به خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش داده نشود.

 

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=8561

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.