3

مبارزه با مواد مخدر نیازمند تدوین برنامه راهبردی

  • کد خبر : 7878
  • 20 دی 1400 - 20:51
مبارزه با مواد مخدر نیازمند تدوین برنامه راهبردی

به گزارش حادثه ایلام; حسن بهرام نیا در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: نباید جلسات مبارزه با مواد مخدر صرفاً محلی برای ارائه گزارش تبدیل شود، بلکه باید ضمن وقت شناسی و مطالبه گری به محلی برای ارائه راهکارها، پیشنهادات و اعلام کارهای عملیاتی انجام شده باشد.   وی با تاکید […]

به گزارش حادثه ایلام; حسن بهرام نیا در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: نباید جلسات مبارزه با مواد مخدر صرفاً محلی برای ارائه گزارش تبدیل شود، بلکه باید ضمن وقت شناسی و مطالبه گری به محلی برای ارائه راهکارها، پیشنهادات و اعلام کارهای عملیاتی انجام شده باشد.

 

وی با تاکید بر حمایت های مادی و معنوی از خانواده های معتادین، ایجاد انگیزه برای ترک و فراهم نمودن امکان بازگشت آنان به آغوش خانواده، ابراز داشت: نجات یک معتاد نجات جان یک جامعه است، لذا ضرورت دارد دستگاه‌ها با برنامه ریزی، اقدامات موثر و اختصاص اعتبار بستر کار را برای رهایی فرد از دام اعتیاد فراهم و با اقدامات انگیزشی و حمایتی موجبات بازگشت وی به آغوش خانواده و جامعه را فراهم سازند.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه همه ما باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنیم خواستار تقویت مراکز ترک اعتیاد و ایجاد یک مرکز واحد برای ترک اعتیاد در استان شد.

 

وی با بیان اینکه در بحث تشخیص و آسیب شناسی بخوبی عمل شده ولی پیچیدن نسخه درمانی نیازمند خرد جمعی است، از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خواست با برنامه محوری و کار عملیاتی الزامات و شیوه نامه های این شورا را اجرایی نمایند، چرا که اعتبارات این حوزه بر اساس برنامه ها و رویکردهای عملیاتی توزیع می گردد.

 

دکتر بهرام نیا با تاکید بر برنامه محوری، رویکرد حمایتی و ارائه راهکارها در مدیریت آسیب‌ها، گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند تدوین برنامه  راهبردی در زمانبندی مشخص و شناخت آسیب ها به منطور رفع مشکل و پیچیدن نسخه درمانی است، بطوریکه منجر به ریشه کنی معظل اعتیاد از تن جامعه گردد..

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=7878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.