0

فوت و مسمومیت ۳۹ نفر در اثر استنشاق گاز CO در ایلام

  • کد خبر : 7868
  • 19 دی 1400 - 16:01
فوت و مسمومیت ۳۹ نفر در اثر استنشاق گاز CO در ایلام

به گزارش حادثه ایلام;دکتر صیدنور علیمرادی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: در نه ماهه سال‌جاری ۲۰ مورد تماس حادثه استنشاق گاز CO با مرکز پیام ۱۱۵ ( دیسپچ ) برقرار شده است که در این راستا ۳۲ نفر مصدوم و ۷ نفر نیز جان خود را از […]

به گزارش حادثه ایلام;دکتر صیدنور علیمرادی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: در نه ماهه سال‌جاری ۲۰ مورد تماس حادثه استنشاق گاز CO با مرکز پیام ۱۱۵ ( دیسپچ ) برقرار شده است که در این راستا ۳۲ نفر مصدوم و ۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

وی افزود: همچنین در این مدت ۷۰۷۲۷ تماس با این مرکز برقرار شده که از این تعداد ۱۵۶۷۴ تماس منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه گردیده است.

 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه  ۲۷۸۳ مورد مشاوره تلفنی به تماس گیرندگان با ۱۱۵ ارائه و ۲۴۲۲ مورد مزاحمت تلفنی نیز ثبت شده است.

 

وی ادامه داد: در مجموع تعداد ۱۶۷۳۳ بیمار و مصدوم توسط آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ استان به مراکز درمانی منتقل شده است.

 

دکتر علیمرادی بیان داشت: همچنین در این مدت، ۶۸ ماموریت اورژانس هوایی انجام شده که از این تعداد ۱۹ مورد حوادث ترافیکی و ۴۹ مورد نیز حوادث غیر ترافیکی و سایر بیماری ها است.

 

وی عنوان کرد: طی نه ماهه سال جاری، ۳۸۵۸ مورد درخواست اعزام و پذیرش توسط مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) ثبت و انجام شده که از این تعداد ۳۴۰۸ بیمار در مراکز درمانی داخل استان و ۳۱۰ بیمار نیز در مراکز درمانی خارج از استان پذیرش و منتقل شده است.

 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: هم استانی ها در صورت وقوع هر گونه اتفاق یا حادثه و نیاز به خدمات فوریت های پزشکی با شماره تلفن رایگان ۱۱۵ بدون پیش شماره، تماس حاصل نمایند.

 

دکتر علیمرادی در پایان گفت: با توجه به فصل سرما از همشهریان درخواست می شود در صورت استفاده از وسایل گاز سوز و نفتی نکات ایمنی رعایت فرمایند تا شاهد حوادث ناگوار ناشی از مسمومیت با گاز co نباشیم.

 

گفتنی است، ۱۳ پایگاه شهری،۳۰ پایگاه جاده ای و ۳۶۰ نیروی عملیاتی در اورژانس ۱۱۵ ایلام فعال است.

 

انتهای پیام/س

 

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=7868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.