2

حکم متفاوت قاضی آبدانانی برای شکارچی متخلف

  • کد خبر : 7628
  • 16 آذر 1400 - 14:08
حکم متفاوت قاضی آبدانانی برای شکارچی متخلف
رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان آبدانان در حکمی جالب و فرهنگی یک شکار غیرمجاز را به ساخت ۲ مورد آبشخور برای حیات وحش محکوم کرد.

به گزارش حادثه ایلام;غلامرضا ابدالی افزود: با تشکیل یک فقره پرونده تخلف محیط زیستی حکم متفاوت قاضی آبدانانی برای شکارچی متخلفبا موضوع شکار غیرمجاز یک بزمجه و انتشار تصویر این تخلف در فضای مجازی، متهم پرونده مذکور پس از طی فرآیند دادرسی در محاکم شهرستان آبدانان، مجرم شناخته و از سوی دادگاه به مجازات قانونی محکوم شد.

وی اضافه کرد: رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان آبدانان در حکمی جالب و فرهنگی این متخلف شکار غیرمجاز را به ساخت ۲ مورد آبشخور برای حیات وحش با هماهنگی و نظارت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به عنوان جایگزین یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

همچنین به دستور قاضی پرونده این شکارچی متخلف هرماه یک بار و در مدت یک سال ملزم به پاکسازی مناطق حفاظت شده آبدانان از زباله و ایجاد صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان معرفی گونه‌های جانوری و اهمیت حفظ گونه‌ها و نقش وحوش در چرخه زیستی شهرستان شد که این احکام نیز باید با نظارت و تایید اداره حفاظت محیط زیست صورت گیرد.

ابدالی تاکید کرد: این رای بر اساس بند الف از ماده ۱۰ از قانون اصلاح موادی از قانون شکار و صید مصوب ۱۳۷۵ و مواد ۲،۱۴،۱۶۰و ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی و بند یک از تصویب نامه هیئت وزیران مورخ ۲۲/۷/۱۳۹۷ صادر و اعلام شده است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=7628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.