1
جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام خبر داد؛

کشف ۸۵ درصدی جرائم کلاهبرداری اینترنتی در ایلام

  • کد خبر : 7274
  • 08 آبان 1400 - 15:22
کشف ۸۵ درصدی جرائم کلاهبرداری اینترنتی در ایلام
جانشین انتظامی استان از کشف ۸۵ درصدی جرائم کلاهبرداری اینترنتی در ایلام خبر داد.

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ حسین نجفی اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون شاهد افزایش ۶۱ درصدی کشف ۸۵ درصدی جرائم کلاهبرداری اینترنتی در ایلامجرائم در فضای مجازی استان بوده ایم که با تلاش همکاران و کارشناسان خبره در پلیس فتا استان، ۸۵ درصد این پرونده‌ها کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ میلیارد ریال بوده است، برنقش آموزش همگانی و اطلاع رسانی در پیشگیری از جرائم اینترنتی و آگاه‌سازی عمومی تاکید کرد.

سرهنگ نجفی گفت: بیشترین جرائم صورت گرفته در فضای مجازی استان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت از حساب افراد بوده که می‌طلبد هم استانی‌های عزیز در این زمینه هوشیاری بیشتری داشته باشند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

جانشین انتظامی استان ایلام تصریح کرد: با توجه به وجود بسیار زیاد سایت‌های فریبنده، انتظار ما از مردم این است که از سایت‌های معتبر خرید کنند و تا اطمینان حاصل نکرده از پرداخت بیعانه خودداری کنند.

وی امنیت در بستر اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و گفت: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای اشخاص به دنبال دارد.

جانشین انتظامی استان عنوان کرد: به منظور ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم، مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمات فوریت‌های پلیسی به شهروندان عزیز در فضای مجازی است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=7274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.