3
اختصاصی

معرفی افسران ارشد موفق نیروی انتظامی استان ایلام

  • کد خبر : 6990
  • 15 مهر 1400 - 10:10
معرفی افسران ارشد موفق نیروی انتظامی استان ایلام
سرهنگ پاسدار سید حسن حسینی نسب دانش آموخته دانشگاه علوم انتظامی، از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس می باشد.

به گزارش حادثه ایلام;با نزدیک شدن به هفته نیروی انتظامی پایگاه خبری حوادث ایلام اقدام به معرفی افسران ارشد موفق نیروی انتظامی ایلام می کند.

سرهنگ پاسدار سید حسن حسینی نسب دانش آموخته دانشگاه علوم انتظامی، از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس می باشد.

وی در تیر ماه ۱۳۳۸ در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و دوران سربازی را در نیروی زمینی ارتش در سال ۵۸ تیپ دوم مریوان استان کردستان سپری نمود.

در آن شرایط سخت گروه های کومله و دموکرات کردستان را به یکی از نا امن ترین مناطق کشور تبدیل کرده بودند.

در دوران خدمت سربازی با نیروی های ارتش در حال مبارزه با گروه های ضد انقلاب در کردستان بود که این موضوع منجر به یکبار مجروحیت و اسارت ایشان برای مدت کوتاهی گردید.

با آغاز جنگ تحمیلی جهت پاسداری از انقلاب نوپای اسلامی به سپاه پاسداران دهلران پیوست و در طول دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان یکی از فرماندهان موثر در قسمت های مختلف سپاه پاسداران خدمت کرد.

 

در سال ۱۳۶۰ به همراه تعدادی از برادران پاسدار سپاه استان ایلام جهت گذراندن دوره ی آموزش عمومی به پادگان امام رضا مشهد اعزام شد.

پس از اتمام دوران آموزشی، بحران نا امنی تهران توسط گروهک منافقین پیش آمد و برادران اعزامی از سپاه استان ایلام جهت حفاظت فیزیکی از نهاد ریاست جمهوری ، قوه قضاییه و مجلس به تهران اعزام شدند.

وی ضمن حفاظت فیزیکی در کنار برادران پاسدار به کشف و انهدام خانه های تیمی منافقین حضور پیدا کرد.

وی پس از چند ماه انجام ماموریت در استان تهران به منطقه عملیاتی شهرستان دهلران منتقل شد.

این فرمانده برجسته  تا پایان هشت سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل دوشادوش رزمندگان اسلام در محور های عملیاتی دهلران و مهران و جنوب در مسئولیت های مختلف نظامی به جنگ با کشور متخاصم عراق پرداخت.

وی  در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور در عملیات های مهمی از جمله عملیات فتح المبین ، محرم ، والفجر۳، والفجر ۵ ، والفجر ۶ و کربلای یک به افتخار جانبازی نائل گردید.

حسینی نسب با ادغام شهربانی، ژاندارمری و کمیته های انقلاب و قسمتی از نیروهای سپاه و شکل گیری نیروی انتظامی، به این سازمان نیکنام منتقل گردید.

وی در مسئولیت های فرماندهی و مدیریتی به ادامه ی خدمت در نیروی انتظامی پرداخت.

حسینی نسب در ابتدا به عنوان جانشین هنگ مرزی دهلران منصوب شد در آن زمان مرزبانی و انتظامی متشکل بودند و رسیدگی و کنترل به چنین وظیفه ای کاری بس سخت و دشوار بود که وی توانست با موفقیت این دوران را سپری کنند.

وی پس از آن به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان شیروان چرداول منصوب گشت که در طول پنج سال خدمت صادقانه در آن شهرستان با گذشت سالها، همچنان مردم آن خطه از وی به نیکی یاد می کنند.

ایشان در ادامه خدمت خود در نیروی انتظامی در پست های سرکلانتر شهرستان ایلام. معاونت طرح و برنامه انتظامی استان و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان به مردم شریف استان ایلام خدمت کرده اند.

سرهنگ سید حسن حسینی نسب هم اکنون مشغول تدوین خاطرات خدمت سی ساله خود در نیروهای نظامی و انتظامی است که بزودی در قالب کتابی جذاب به خوانندگان تقدیم خواهد شد.

خبرنگار: سعد حمیدی کیا

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=6990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.