1
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام

انجام بیش از ۱۲ هزار ماموریت اورژانس ۱۱۵ ایلام

  • کد خبر : 6973
  • 14 مهر 1400 - 10:57
انجام بیش از ۱۲ هزار ماموریت اورژانس ۱۱۵ ایلام
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام از انجام بیش از ۱۲ هزار ماموریت اورژانس ۱۱۵ ایلام خبر داد.

به گزارش حادثه ایلام;صیدنور علیمرادی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث ایلام گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۴۹ هزار و ۵۶۰ تماس با مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس ۱۱۵ برقرار شده است که از این تعداد ۱۰ هزار ۸۸۳ مورد منجر به اعزام آمبولانس، ۳۶ هزار و ۸۱۸ مورد مشاوره و تماس‌های متفرقه و یک هزار و ۸۵۹ مورد نیز مزاحمت تلفنی بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت در مجموع ۱۲ هزار و ۶۴۶ ماموریت توسط پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده‌ای جهت امداد رسانی به مصدومین و بیماران انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: همچنین در نیمه اول سال توسط ستاد هدایت بیماران (MCMC) ۲۳۶۶ مورد پذیرش اعزام بین مراکز درمانی داخل استان و ۱۹۳ بیمار نیز با هماهنگی‌های این به مراکز درمانی خارج استان اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه در مجموع ۶۸ ماموریت توسط اورژانس هوایی اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد.

علیمرادی تصریح کرد: هم اکنون ۴۴ پایگاه جاده‌ای، شهری و هوایی در سطح استان فعال است که از این تعداد ۳۰ پایگاه جاده‌ای، ۱۳ پایگاه شهری و یک پایگاه نیز هوایی است.

وی همچنین تعداد پرسنل مشغول به کار در اورژانس ۱۱۵ ایلام را ۳۹۲ نفر عنوان کرد و گفت: مهمترین وظیفه فوریت‌های پزشکی رسیدن بر بالین بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و جلوگیری از صدمات بیشتر مصدومان در صحنه حادثه و در نهایت انتقال مصدومین و بیماران از منزل یا محل حادثه به مراکز درمانی است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=6973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.