2

صدور ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

  • کد خبر : 6479
  • 19 شهریور 1400 - 10:53
صدور ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

به گزارش حوادث ایلام;  مهناز همتی اظهار داشت: در دولت دوازدهم ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام صادر شداجباری و تشویقی توسط این اداره کل صادر شده است.   وی با بیان اینکه پروانه‌های صادره مربوط به واحد‌های تولیدی صنایع ساختمانی و معدنی، شیمیایی، غذایی، سلولزی و […]

به گزارش حوادث ایلام;  مهناز همتی اظهار داشت: در دولت دوازدهم ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام صادر شداجباری و تشویقی توسط این اداره کل صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه پروانه‌های صادره مربوط به واحد‌های تولیدی صنایع ساختمانی و معدنی، شیمیایی، غذایی، سلولزی و کشاورزی افزود: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد تولید کننده یا ارائه کننده محصول، خدمت با کیفیت، رعایت ضوابط و موازین، احترام به حقوق مصرف کنندگان و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد‌های ملی است.

 

مدیر کل استاندارد استان ایلام افزود: در طی این مدت، ۶ فقره پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی نیز برای کشاورزان استان صادر شد.

 

وی با اشاره به اینکه پروانه‌های استاندارد صادر شده ۳ سال اعتبار دارد تصریح کرد: زمانی که نزدیک است اعتبار پروانه به پایان برسد افراد باید درخواست تمدید پروانه بدهند و فرم‌های مخصوصی را تکمیل کنند.

 

همتی گفت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحد‌ها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های سازمان ملی استاندارد، است.

 

وی افزود: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می‌پردازند.

 

بگفته همتی کارشناسان به طور تصادفی از کالا‌های تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل استاندارد استان یادآور شد: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد یا با کیفیت پائین‌تر از استاندارد ممنوع است و در صورت تخلف، واحد‌های تولیدی متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=6479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.