1

چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟

  • کد خبر : 6271
  • 05 شهریور 1400 - 20:06
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟

به گزاش حوادث ایلام; به نقل از  گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، امکان دسترسی به شبکه اینترنت از قابلیت‌های جذاب تلفن‌های همراه است که شما را با دنیای امروزی همگام می‌سازد پس نیاز به آن مبرم است، اما گا‌ها هزینه‌های ناشی از مصرف اینترنت سرسام آور می‌شود و گا‌ها کاربران موبایل متوجه این موضوع نخواهند […]

به گزاش حوادث ایلام; به نقل از  گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، امکان دسترسی به شبکه اینترنت از قابلیت‌های جذاب تلفن‌های همراه است که شما را با دنیای امروزی همگام می‌سازد پس نیاز به آن مبرم است، اما گا‌ها هزینه‌های ناشی از مصرف اینترنت سرسام آور می‌شود و گا‌ها کاربران موبایل متوجه این موضوع نخواهند شد که برخی نرم افزار‌ها در حال استفاده از اینترنت گوشی هستند! در شرایط این چنینی مقوله مدیریت مصرف اینترنت اندروید پررنگ‌تر خواهد شد.
همچنین برخی برنامه‌های پیامرسان نیز امکان محدود کردن میزان مصرف اینترنت تلفن همراه را ارائه کرده اند. در این مقاله آموزشی تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه مصرف اینترنت اندروید را کاهش دهیم؟
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
محدود کردن اینترنت گوشی اندرویدی
روش‌های مختلفی برای محدود کردن اینترنت گوشی وجود دارد تمامی این روش‌ها از طریق تنظیمات گوشی، برنامه مخصوص مدیریت اینترنت یا حتی برنامه‌های سوم شخص قابل پیاده سازی هستند.
از جمله روش‌های مدیریت مصرف اینترنت اندروید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. محدود کردن اینترنت سیمکارت از طریق تنظیمات گوشی
۲. استفاده از قابلیت‌های برنامه‌ها برای محدود کردن حجم اینترنت مصرفی گوشی اندرویدی
۳. استفاده از برنامه‌های محدود کننده اینترنت در اندروید
در ادامه به شرح مفصل مدیریت مصرف اینترنت اندروید و محدود کردن میزان مصرف آن در گوشی خواهیم پرداخت.
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
۱- تنظیمات محدودیت مصرف اینترنت برنامه‌های گوشی
در این روش به صورت کلی اینترنت مصرفی یک برنامه را از طریق تنظیمات محدود می‌کنید و تا زمانی که به اینترنت سیمکارت متصل باشید برناه‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند در محدودیت مصرف قرار می‌گیرند. به منظور مدیریت مصرف اینترنت اندروید می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. به بخش تنظیمات گوشی یا settings مراجعه کنید.
۲. سپس به قسمت برنامه ها، Apps یا Applications بروید. مدیریت کردن اینترنت سیم‌کارت را در اندروید
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
۳. برنامه‌ای را که می‌خواهید به اینترنت دسترسی نداشته باشد را انتخاب کنید. در واقع در این مرحله محدودیت مصرف اینترنت را برای برنامه مورد نظرتان اعمال می‌کنید. بدین ترتیب میزان مصرف اینترنت برنامه‌های گوشی تغییر خواهد کرد. مدیریت کردن اینترنت سیم‌کارت را در اندروید
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
۴. در این مرحله جهت مدیریت مصرف اینترنت اندروید گزینه Data Usage یا مصرف داده را لمس کنید. محدودیت مصرف اینترنت برنامه‌های گوشی
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
۵. سپس گزینه Background data را در حالت غیر فعال قرار دهید این کار موجب محدود کردن اینترنت گوشی اندرویدی و مدیریت مصرف برنامه مورد نظرتان خواهد شد.
بعد از غیر فعال کردن گزینه Background data برنامه مورد نظر دیگر در حالت پس زمینه از اینترنت استفاده نمی‌کند. بدین ترتیب تا حدودی حجم مصرفی ایترنت شما کاسته خواهد شد. این روش متداول‌ترین راهکار مدیریت مصرف اینترنت در اندروید محسوب می‌شود که به برنامه‌های نصب شده روی گوشی وابسته است.
۲- قابلیت‌های محدود کننده اینترنت مصرفی پیامرسان‌ها
در برخی از برنامه‌ها شما می‌توانید با روش‌های مختلفی مثل خاموش کردن دانلود‌های خودکار یا استفاده کمتر برنامه‌ها حین استفاده یا خاموش کردن پخش خودکار مقدار اینترنت مصرفی گوشی را محدود کنید. این روش بسته به برنامه‌ای که شما استفاده می‌کنید متفاوت است مثلا
۱. در اینستاگرام نیز برای کنترل مصرف اینترنت می توانید گزینه Data saver را با مراجعه به مسیر Settings>Account

چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
۲. در واتساپ نیز برای مدیریت مصرف اینترنت اندروید می توانید گزینه های Auto Download یا دانلود خودکار را از بخش Settings > media auto-download در حالت Nomedia قرار دهید.
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
۳. در تلگرام هم مانند واتساپ می توانید در خصوص کاهش اینترنت مصرفی برنامه ها اقدام کنید به این صورت که به مسیر settings یا همان تنظیمات مراجعه نموده در بخش Data and Storage یا داده و ذخیره سازی گزینه Auto Download یا همان دانلود خودکار رسانه را در حالت غیر فعال قرار دهید. (در تصویر زیر این سه گزینه به صورت سبز رنگ مشخص شده اند.)
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
در سایر برنامه‌ها نیز تنظیماتی جهت مدیریت مصرف اینترنت ارائه شده که به واسه آن قادر به اعمال محدودیت‌هایی خواهید بود. روش نهایی استفاده از برنامه‌های سوم شخص به منظور محدود کردن اینترنت گوشی اندرویدی است که در ادامه به شرح مفصل آن خواهیم پرداخت.
۳- نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت اندروید
در گوشی‌های اندروید برای محدود کردن استفاده از اینترنت گوشی می‌توانید از برنامه‌های سوم شخصی استفاده کنید که می‌توانند به صورت کامل اینترنت یک برنامه را قطع کنند در حالی که بقیه برنامه‌ها می‌توانند از اینترنت استفاده کنند.
از جمله این برنامه‌ها می‌توان به:
۱. Net Blocker – Block internet per app
۲. NetGuard – no – root firewall
۳. NoRoot Firewall
اشاره کرد که در این مقاله روش کار با یکی از این برنامه‌ها را برای شما آورده ایم.
بهترین برنامه مدیریت مصرف اینترنت
همان طور که پیش‌تر نیز ذکر شد شما می‌توانید از نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت اندروید نیز بهره بگیرید در این راستا برنامه‌های متعددی نیز ارائه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت اندروید NetGuard – no – root firewall اشاره نمود. در ادامه به چگونگی مدیریت مصرف اینترنت اندروید توسط این نرم افزار خواهیم پرداخت.
۱. در ابتدا با مراجعه به گوگل پلی استور در خصوص دانلود برنامه NetGuard – no – root firewall اقدام کنید. در این خصوص می‌توانید از راهنمای دانلود از گوگل پلی با موبایل نیز کمک بگیرید.
۲. پس از نصب و اجرا، برنامه NetGuard از شما درخواست دسترسی خواهد داشت پس مطابق با تصویر زیر دکمه صدور دسترسی را در حالت فعال قرار دهید.
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
۳. پس از آن اعلانی مبنی بر تایید این مورد نمایش داده خواهد گزینه ok را لمس کنید.
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
۴. اکنون در لیست نمایش داده شده، برنامه NetGuard را انتخاب کنید تا در زمان مدیریت اندروید این برنامه به صورت ویژه بتواند در راستای کنترل اینترنت مصرفی تلفن همراه اقدام نماید.
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
۵. دراین مرحله لیستی از برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید میزان اینترنت مصرفی برنامه‌های دلخواه خود را مدیریت کنید.
چگونه مصرف اینترنت اندروید را کم کنیم؟
۶. جهت محدود کردن اینترنت سیمکارت کافیست آیکن آنتن سیمکارت مقابل هر برنامه را لمس کنید تا میزان مصرف اینترنت آن برنامه محدود گردد.
برخی برنامه‌های نصب شده روی گوشی تلفن همراه به صورت مستقیم و غیرمستقیم بخشی از حجم اینترنت دیتا یا وای فای تلفن همراه را به خود اختصاص می‌دهند در برخی شرایط نیز اصلا متوجه این میزان مصرف نیستید! در چنین حالتی به سادگی می‌توان در خصوص مدیریت مصرف اینترنت اندروید اقدام نمود. برای این منظور از نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت اندروید کمک بگیرید یا اینکه در راستای محدود کردن اینترنت گوشی اندرویدی در برنامه‌هایی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و… اقدام کنید. جالب است بدانید در تنظیمات تلفن همراه نیز گزینه‌ای
انتهای پیام/س
لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=6271

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.