0

ثبت ۱۸۰ هزار تست کرونا در استان ایلام

  • کد خبر : 6262
  • 05 شهریور 1400 - 19:56
ثبت ۱۸۰ هزار تست کرونا در استان ایلام

به گزاش حوادث ایلام;  دکتر علی خورشیدی با اشاره به شیوع پیک پنجم کرونا در استان اظهار داشت: در ثبت ۱۸۰ هزار تست کرونا در استان ایلاممرداد ماه سال جاری با تلاش مجموعه بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۳۰ هزار تست کرونا بمنظور تسریع در شناسایی بیماران و با هدف کنترل شیوع به […]

به گزاش حوادث ایلام;  دکتر علی خورشیدی با اشاره به شیوع پیک پنجم کرونا در استان اظهار داشت: در ثبت ۱۸۰ هزار تست کرونا در استان ایلاممرداد ماه سال جاری با تلاش مجموعه بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۳۰ هزار تست کرونا بمنظور تسریع در شناسایی بیماران و با هدف کنترل شیوع به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: بیش از ۱۵ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلا به این بیماری بستری شدند که این افراد از سه تا ۱۵ روز در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها تحت درمان بودند.

 

خورشیدی با ابراز نگرانی از آمار کرونا در مردادماه و شیوع پیک پنجم، با هشدار به مردم تاکید کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مردادماه در این استان بدلیل ابتلا به کرونا بستری شدند که این آمار در مدت زمان ۳۰ روزه در مقایسه با ماه‌های قبل بسیار نگران کننده است.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه واکسن کرونا یا هر واکسن دیگر برای تمامی افراد ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند، افزود: افرادی که پس از تزریق واکسن به کرونا مبتلا می‌شوند، تعداد آنان بسیار اندک است که در صورت رعایت استاندارد‌های تعریف شده از سوی پزشکان مربوطه نیز درمان می‌شوند.

 

بگفته خورشیدی تمامی واکسن‌های کرونا که در کشور به مردم تزریق می‌شود، مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند و تمامی این واکسن‌های که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه از راه اندازی اورژانس ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام خبر داد و یادآور شد: با راه اندازی بخش اورژانس ویژه ۷۱ تخت دیگر به میزان تخت‌های بستری استان افزوده می‌شود.

 

هم اکنون شهرستان‌های ایلام، آبدانان، دهلران، دره شهر، مهران، بدره، چرداول، ایوان و چوار در وضعیت قرمز و سیروان، هلیلان و ملکشاهی نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=6262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.