3

کرونا جان ۱۱ ایلامی دیگر را گرفت

  • کد خبر : 6220
  • 04 شهریور 1400 - 1:59
کرونا جان ۱۱ ایلامی دیگر را گرفت

به گزاش حوادث ایلام;  دکتر جمیل صادقی فر در قرارگاه عملیاتی کرونا ایلام با ابراز نگرانی از افزایش آمار کرونا جان ۱۱ ایلامی دیگر را گرفتفوتی های کرونا در استان ایلام اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد فوتی‌ها واکسینه نشده و دارای بیماری زمینه‌ای مانند فشارخون، قلبی، آسم و دیابت بوده اند. وی با بیان […]

به گزاش حوادث ایلام;  دکتر جمیل صادقی فر در قرارگاه عملیاتی کرونا ایلام با ابراز نگرانی از افزایش آمار کرونا جان ۱۱ ایلامی دیگر را گرفتفوتی های کرونا در استان ایلام اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد فوتی‌ها واکسینه نشده و دارای بیماری زمینه‌ای مانند فشارخون، قلبی، آسم و دیابت بوده اند.
وی با بیان اینکه هفت نفر از فوتی‌های امروز مربوط به شهر ایلام و در سنین ۴۵ تا ۷۷ سال بوده اند یادآور شد: سایر فوتی ها مربوط به دهلران و آبدانان است.

صادقی فر با اشاره به بستری ۱۲۷ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در استان تاکید کرد: از بستری‌های موجود مراکز درمانی استان ۹۹ مورد در بیمارستان امام و ۱۸ مورد در بیمارستان مصطفی خمینی، ۶۲ نفر دهلران، ۳۲ نفر دره شهر، ۴۸ نفر آبدانان، ۲۱ نفر مهران و ۳۵ نفر در سرابله بستری هستند.

وی در خصوص آخرین روند واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دز واکسن در ایلام تزریق شده، اما همچنان با کمبود واکسن مواجه هستیم.

صادقی فر اضافه کرد: هم اکنون ۱۲ هزار واکسن در استان موجود و در گردش است و روز گذشته نیز ۱۵ هزار دز واکسن وارد ایلام شده است که برای تسریع در روند واکسینه کافی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: جامعه هدف استان ۴۴۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال است، متاسفانه سهم ایلام از واکسن ناچیز است که با رایزنی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است.

دکتر صادقی فر با اشاره به شیوع نوع کرونا لامبدا تصریح کرد: بطور قطع در هفته‌های آینده شاهد ورود این نوع ویروس به استان هستیم که درگیری خردسالان بیشتر بوده و سرایت و فوتی بیشتر به دنبال دارد که نیازمند رعایت قوی پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=6220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.