0

دستگیری رمال و دعانویس اینترنتی ۱۹ ساله

  • کد خبر : 6079
  • 22 مرداد 1400 - 13:29
دستگیری رمال و دعانویس اینترنتی ۱۹ ساله

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ “مختار باویر” در گفت و گو با خبرنگار ما در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال وصول یک فقره پرونده قضائی در خصوص کلاهبرداری با شگرد دعانویسی و رمالی از طریق شبکه‌ اجتماعی تلگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.   وی افزود: با […]

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ “مختار باویر” در گفت و گو با خبرنگار ما در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال وصول یک فقره پرونده قضائی در خصوص کلاهبرداری با شگرد دعانویسی و رمالی از طریق شبکه‌ اجتماعی تلگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

 

وی افزود: با بررسی‌ها و انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد یک کانال تلگرامی اقدام به دعانویسی، طالع‌بینی، فال‌گیری و رمالی کرده و با ارسال اشیاء و مهره‌های جادوگری اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان ادامه داد: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهم در یکی از استان های همجوار شناسایی و به پلیس فتا آبدانان دلالت داده شد. وی تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده از این متهم ۱۹ ساله مشخص شد که در یک مدت کوتاه چنده ماه توانسته است با سو استفاده از احساسات کابران فضای مجازی درآمد ۲ میلیارد ریالی برای خود داشته باشد.

 

سرهنگ باویر با اشاره به اینکه متهم در جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده ،گفت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از شرایط و مشکلات خانوادگی شهروندان، برای خود کسب و کار مخفی دعانویسی و رمالی راه اندازی کرده‌اند و از این طریق پول‌های هنگفتی به دست می‌آورند، که خانواده‌ها باید در این خصوص هوشیار بوده و به‌هیچ‌ وجه به این افراد اعتماد نکنند و در صورت مشاهده صفحاتی با مضمون رمالی و دعانویسی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن های ۰۸۴۳۳۶۲۴۳۱۶- ۰۸۴۲۱۸۲۴۷۵۱ گزارش کنند.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=6079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.