1

محدودیت‌های شدید کرونایی در مرز مهران اعمال شود

  • کد خبر : 5571
  • 21 تیر 1400 - 14:40
محدودیت‌های شدید کرونایی در مرز مهران اعمال شود

به گزارش حوادث ایلام; دکتر جمیل صادقی فر در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا اظهار داشت: محدودیت‌های شدید کرونایی در مرز مهران اعمال شودتردد‌ها در مرز مهران باید با جدیت بیشتری کنترل شود، با توجه به وضعیت کرونا در کشور عراق باید تردد مسافران ورودی به کشور در این مرز دقت بیشتری انجام شود. […]

به گزارش حوادث ایلام; دکتر جمیل صادقی فر در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا اظهار داشت: محدودیت‌های شدید کرونایی در مرز مهران اعمال شودتردد‌ها در مرز مهران باید با جدیت بیشتری کنترل شود، با توجه به وضعیت کرونا در کشور عراق باید تردد مسافران ورودی به کشور در این مرز دقت بیشتری انجام شود.

 

وی با اشاره به جلوگیری از ورود ۷۵ بیمار کرونایی در مرز مهران در روز‌های گذشته، افزود: در مرز مهران ورودی ایرانیان یک و نیم برابر و حضور غیر ایرانیان هم نزدیک به سه برابر افزایش یافته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: بر این اساس نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرز بین المللی مهران باید تشدید شود و هر فردی که از مرز مهران به داخل کشور وارد شود، پس از مشخص شدن تست مثبت باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد.

 

صادقی فر بیان کرد: مرکز قرنطینه مرز مهران باید بسرعت تجهیز شود و برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا نظارت‌های روزانه بر پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با انتقاد از کاهش حساسیت مردم و افراد مبتلا به کرونا گفت: متاسفانه همین ساده انگاری‌ها و بی توجهی به رعایت پروتکل‌ها موجب شده که شاهد پیک پنجم کرونا باشیم و اکنون شهرستان‌های استان یکی پس از دیگری در وضعیت قرمز قرار بگیرند.

 

وی گفت: با توجه به تاخیر در اجرای واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راهکار ما است که این امر کافی نیست و نیاز است هم رسانه‌ها و صدا و سیما با تولید محتوا در بحث فرهنگ سازی کمک کنند.

 

صادقی فر همچنین از شهرداری ایلام خواست: تا با افزایش تبلیغات محیطی درون شهری خطرات ابتلا به کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را گوشزد کند.

 

وی خواستار افزایش نظارت و اعمال محدودیت در آرامستانها، تالارها، اماکن پر تردد و همچنین ممانعت از برگزاری مجالس عزا و عروسی شد و گفت: متاسفانه ما شاهد برگزاری مراسم چمر در شهرستان ملکشاهی به رغم همه تذکر‌ها بودیم که این باعث افزایش مبتلایان و افراد درگیر می‌شود و همه‌ی رفتار‌ها و کنترل‌های دستگاه‌های اجرایی را زیرسوال خواهد برد و اگر به همین شکل این گونه مراسم در آینده ادامه یابد دیگر این کنترل‌ها هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

 

در حال حاضر شهرستان‌های ایلام، مهران، دره شهر و چوار در وضعیت قرمز، دهلران، آبدانان و بدره در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=5571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.