0

شناسایی ۶۰ مسافر مبتلا به کرونا در مرز مهران

  • کد خبر : 5495
  • 14 تیر 1400 - 19:36
شناسایی ۶۰ مسافر مبتلا به کرونا در مرز مهران

به گزارش حوادث ایلام; دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: از ابتدای تیرماه امسال تاکنون ۶۰ فرد مبتلا به کرونا در مرز بین المللی مهران به داخل کشور بازگشتند و در این خصوص نیز ۲۸ نفر قرنطینه شدند.   وی از شناسایی ۲۲ فرد مبتلا در ۲ روز گذشته در ورودی مرز مهران خبر داد و […]

به گزارش حوادث ایلام; دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: از ابتدای تیرماه امسال تاکنون ۶۰ فرد مبتلا به کرونا در مرز بین المللی مهران به داخل کشور بازگشتند و در این خصوص نیز ۲۸ نفر قرنطینه شدند.

 

وی از شناسایی ۲۲ فرد مبتلا در ۲ روز گذشته در ورودی مرز مهران خبر داد و تاکید کرد: نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرز باید تشدید شود و هر فردی که از مرز مهران به داخل کشور وارد شود، پس از مشخص شدن تست مثبت باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: مرکز قرنطینه مرز مهران باید بسرعت تجهیز شود و برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا نظارت‌های روزانه بر شیوه نامه های بهداشتی افرایش یابد.

 

صادقی فر با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به کمترین میزان خود رسیده است تاکید کرد: با توجه به افزایش ۲۵ درصدی بستری‌ها و چهار برابری فوتی‌ها در هفته گذشته نسبت به ۲ هفته قبل جزو استان‌های آخر در رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستیم.

 

وی با اشاره به شیوع سویه دلتای کرونا یادآور شد: شیوع سویه جهش یافته هندی معروف به دلتا در همسایه‌های شرقی کشور و استان‌های جنوبی، هوای گرم و مشکل تهویه، قطعا در انتشار بیشتر ویروس موثر است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: در سه ماهه زمستان سال گذشته وضعیت استان تقریبا کاملا آبی بود و در مجموع سه ماه کمتر از ۲۵ فوتی داشتیم، اما اکنون تعداد فوتی ها، بستری‌ها و مبتلایان در حال افزایش است.

 

دکتر صادقی فر در خصوص واکسن کرونا تصریح کرد: تزریق دوز اول تا تحویل سهمیه جدید به صورت محدود انجام می‌شود.

 

شهرستان مهران در وضعیت قرمز، ایلام، دهلران و چوار نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=5495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.