2

شناکردن در سد‌های ایلام ممنوع است

  • کد خبر : 5216
  • 24 خرداد 1400 - 10:41
شناکردن در سد‌های ایلام ممنوع است

به گزارش حوادث ایلام; علی پوراحمد اظهار داشت: در مخازن سد‌ها و سایر تاسیسات آبی به دلیل نرم و شناکردن در سد‌های ایلام ممنوع استلغزنده بودن کف و حاشیه دریاچه، نزدیک شدن به ساحل آن‌ها همواره با مخاطره همراه است.   وی با بیان اینکه در مخازن سد‌ها و تاسیسات آبی به واسطه وجود اختلاف شدید […]

به گزارش حوادث ایلامعلی پوراحمد اظهار داشت: در مخازن سد‌ها و سایر تاسیسات آبی به دلیل نرم و شناکردن در سد‌های ایلام ممنوع استلغزنده بودن کف و حاشیه دریاچه، نزدیک شدن به ساحل آن‌ها همواره با مخاطره همراه است.

 

وی با بیان اینکه در مخازن سد‌ها و تاسیسات آبی به واسطه وجود اختلاف شدید دما در لایه‌های مختلف آب، ایست قلبی محتمل است افزود: هرساله در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود و در حاشیه سد‌ها نیز تابلو‌های ممنوعیت و غیرقانونی بودن شنا نصب شده است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

 

پور احمد با بیان اینکه مطابق قانون، ورود به حریم تاسیسات آبی و شنا کردن در دریاچه سد‌ها و کانال‌های آب ممنوع است، گفت: با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق شدگی در فصل گرم، لازم است هم استانی‌ها و مسافران عزیز از شنا کردن در منابع و سازه‌های آبی خودداری کنند.

 

وی خواستار توجه شهروندان به ویژه جوانان و جدی گرفتن خطر شنا در این مناطق شد و ادامه داد: اکیپ‌های گشت و بازرسی نیز اقدام به گشت‌زنی در سد‌ها و رودخانه‌های اطراف می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

استان ایلام دارای پنج سد مخزنی و صد‌ها کیلومتر کانال روباز بتنی و ده‌ها بند انحرافی در دست بهره برداری است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=5216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.