1

تلف شدن ۱۸۵ قطعه مرغ خانگی در«مهران»

  • کد خبر : 5090
  • 11 خرداد 1400 - 9:47
تلف شدن ۱۸۵ قطعه مرغ خانگی در«مهران»

به گزارش حوادث ایلام; به نقل از فارس، ماجرای تلخ تلف شدن ۱۸۵ مرغ محلی در استان ایلام شهرستان مرزی مهران در مدت دو ساعت خبری بود که روز گذشته در خروجی خبری رسانه‌ها قرار گرفت و عکس العمل‌های مختلفی به دنبال داشت.   در بازدیدهای به عمل آمده از تلفات واحد نگهداری مرغ بومی […]

به گزارش حوادث ایلام; به نقل از فارس، ماجرای تلخ تلف شدن ۱۸۵ مرغ محلی در استان ایلام شهرستان مرزی مهران در مدت دو ساعت خبری بود که روز گذشته در خروجی خبری رسانه‌ها قرار گرفت و عکس العمل‌های مختلفی به دنبال داشت.

 

در بازدیدهای به عمل آمده از تلفات واحد نگهداری مرغ بومی دامدار مربوطه در روستای بهرام آباد شهرستان مهران و بررسی کالبد گشایی طیور تلف شده بیشترین شک مربوط به مسمومیت با گندم آلوده بوده است.

 

گمانی زنی‌هایی در خصوص مرگ مرغ‌های خانگی وجود دارد که توسط تیم دامپزشکی در حال بررسی دقیق‌تر بوده است این در حالی است طبق نظر دامدار مهرانی علت مرگ وجود سم و خوردن آن توسط مرغ‌ها اعلام شده است.

 

حال باید گفت مقصر تراژدی غمناک مرگ این مرغ‌ها کیست؟ ماجرای تلف شدن این مرغ‌ها چه بود؟آیا خود دامدار مقصر مرگ مرغ‌ها و مسمومیتشان شده بود یا بیماری زمینه‌ای در این مورد نهفته است؟ نتیجه تحقیقات و نظرات کارشناسی تا کی ادامه دارد؟

 

تلف شدن ۱۸۵ مرغ خانگی

 

محمد امین قنبری دامدار مهرانی در گفت‌وگو با فارس گفت: نزدیک به ۷۰۰ قطعه مرغ خانگی پرورش داده‌ام اما از دیروز تا امروز نزدیک به ۱۸۵ مرغ خانگی در دامداری بنده تلف شده است.

 

وی افزود: با توجه به تحقیقات میدانی آثار سم در اطراف خانه بنده مشاهده شده است.

 

قنبری خاطر نشان کرد: این حرکت نابخردانه توسط شخصی صورت گرفته و بنده اگر بخواهم شکایت کنم باید شاهد بیاورم و این کار را دشوارتر می‌کند.

 

علت مرگ مرغ‌ها طبق اعلام شخص دامدار

 

اسد قاسمی فرماندار مهران در خصوص تلف شدن ۱۸۵ مرغ محلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به گفته‌ی شخص دامدار علت مرگ مرغ‌های محلی وجود سم و خوردن آن توسط مرغ‌ها اعلام شده است.

 

وی افزود: دامپزشکی به طور جد پیگیر موضوع مورد نظر بوده و به محض بررسی و کارشناسی موضوع نتایج قطعی را اعلام خواهد کرد.

 

موضوع مرگ مرغ‌ها در دست بررسی است

فاطمه احمدی رئیس دامپزشکی شهرستان مهران نیز بیان کرد: این سازمان برای بررسی موضوع اکیپی را به منطقه اعزام کرده تا موضوع را بررسی کند.

وی ادامه داد: فعلا به طور دقیق نمی‌توانیم نظر قطعی ارجاع دهیم اما در بازدید به عمل آمده از تلفات واحد نگهداری مرغ بومی غیر مجاز آقای قنبری واقع در روستای بهرام آباد شهرستان مهران و بررسی کالبد گشایی طیور تلف شده، بیشترین شک بر مسمومیت با گندم آلوده بوده و بررسی‌های تکمیلی‌ برای تشخیص قطعی تلفات در حال انجام است.

 

تلف شدن این تعداد مرغ و خسارت وارد شده به هر علتی که باشد؛ علاوه بر اینکه نیاز به پیگیری قضایی دارد؛ نیاز به حمایت از تولید کننده نیز احساس می‌شود؛ چرا که اگر این تولید کننده نتواند خسارت را جبران کند زمینگیر شده و قادر نیست دوباره به تولید بازگردد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=5090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.