1

رئیس‌جمهور آینده بدون سیاسی‌کاری به وظایف خود عمل کند

  • کد خبر : 4893
  • 20 اردیبهشت 1400 - 15:18
رئیس‌جمهور آینده بدون سیاسی‌کاری به وظایف خود عمل کند

به گزارش حوادث ایلام; آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز(دوشنبه) در همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری که با حضور مسئولان اجرا از جمله وزیر کشور مسئولان نظارت بر انتخابات که در محل شورای نگهبان برگزار شد، اظهار داشت: بهترین ایام سال که همان ماه مبارک رمضان است، در حال پایان یافتن است […]

به گزارش حوادث ایلام; آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز(دوشنبه) در همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری که با حضور مسئولان اجرا از جمله وزیر کشور مسئولان نظارت بر انتخابات که در محل شورای نگهبان برگزار شد، اظهار داشت: بهترین ایام سال که همان ماه مبارک رمضان است، در حال پایان یافتن است و همگان از این فرصت باقی مانده باید کمال استفاده را بکنند.

ایشان با اشاره به اینکه دنیا دارالغرور است و انسان را فریب می‌دهد، گفت: یکی از این فریب‌ها این است که انسان خیال می‌کند که این دنیا ثابت و دائمی است درحالی که نباید مغرور شد و فریب خورد زیرا دنیا دائمی نیست و باید از فرصت اندکی که در این دنیا حضور داریم به بهترین وجه برای خدا، مردم و خود استفاده کنیم.

آیت الله جنتی در ادامه با تاکید بر اینکه پُست‌هایی که در این دنیا انسان می‌گیرد، امانتی است که درباره آن سئوال می‌شود، تصریح کرد: یکی از وجوه این امانت داری، پُست‌های سیاسی کشور همچون ریاست جمهوری است؛ مساله‌ای که انتخاباتش در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود و از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه ریاست جمهوری با سرنوشت یک ملت و مدیریت کشور سر و کار دارد.

ایشان در تشریح اهمیت پُست ریاست جمهوری، اظهار داشت: برخلاف انتخابات مجلس که شرایط برای احراز نامزدهای نمایندگی در قانون اساسی اشاره نشده، شرایط رئیس جمهور صراحتا در قانون اساسی آمده که کسی که می‌خواهد برای این مقام انتخاب شود باید از رجل سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر باشد.

دبیر شورای نگهبان افزود: باید نامزد ریاست جمهوری به وظایف شرعی خود عمل کند و تقوا داشته باشد؛ اگر شرایطی که قانون اساسی برای رئیس جمهور ذکر کرده در یک فرد کاملا متعین باشد، کشور آباد و مشکلات حل می‌شود؛ رئیس جمهور نباید دروغ بگوید و سیاسی کاری کند و باید به وظیفه دینی و قانونی خود مطابق قانون اساسی عمل کند و در نهایت باید امانتی که مردم به دست او سپرده‌اند را سالم به آنها برگرداند.

ایشان تاکید کرد: اگر واقعا رئیس جمهور این شرایط را داشت و به آن عمل کرد، مشکلات حل می‌شود و اگر در مقاطعی می‌بینیم مشکلات بر کشور حادث شده به این دلیل است که رئیس جمهور شرایط فوق را حداقلی عمل کرده است.

آیت الله جنتی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه مساله احراز صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری امر بسیار حساس و مهمی است که شورای نگهبان باید آن را انجام دهد، تصریح کرد: شورای نگهبان در فرایند احراز صلاحیت باید تمام سوابق فرد را به دقت بررسی کند تا حداقل شرایط مذکور را داشته باشد که این کار بسیار سختی است با این حال ما این کار را با دقت انجام می‌دهیم.

ایشان در ادامه سخنان خود به مصوبه اخیر شورای نگهبان برای تعیین رجل سیاسی مذهبی و ساماندهی ثبت‌ها اشاره کرد و افزود: آشفتگی در ثبت‌نام‌ها به مشکل جدی در نظام انتخاباتی ما تبدیل شده بود که افراد بدون داشتن حداقل شرایط برای ریاست جمهوری، ثبت‌نام می‌کردند که شورا نگهبان این خدمت را کرد و مصوبه خود را اصلاح کرد تا در انتخابات پیش‌رو شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. امیدواریم متولیان اجرای انتخابات به مر قانون عمل کنند و سلیقه‌ای رفتار نکنند.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت‌های کشور اشاره و به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم توصیه کرد: این دوره از کشور مساله معیشت و اقتصاد مردم در اولویت قرار دارد و کسی که می‌خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود باید توان حل این مشکلات را داشته باشد که به نامزدها توصیه میکنم اگر توان حل مشکلات اقتصادی مردم را در خود می‌بینند در انتخابات ثبت نام کنند؛ البته شورای نگهبان نیز در احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری این شرایط را طبق قانون مد نظر قرار خواهد داد.

ایشان تاکید کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نباید چک بلا محل صادر کنند و وعده‌های توخالی بدهند تا در صورت پیروزی در انتخابات بتوانند مشکلات کشور را حل کنند تا در پایان مسئولیت خود هم خدا و هم مردم از آنها راضی باشند.

آیت الله جنتی در خاتمه خطاب به وزیر کشور که در جلسه مذکور حاضر بود، تاکید کرد: ما با وزارت کشور همکاری خوبی داریم و برای برگزاری سالم انتخابات در یک مسیر حرکت می‌کنیم که امیداوریم این مصوبه اخیر شورای نگهبان که برای ساماندهی ثبت‌نام‌ها وضع شده را به درستی اجرا کنید.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=4893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.