2

کاهش حجم آب سد‌های چهارگانه ایلام

  • کد خبر : 4719
  • 08 اردیبهشت 1400 - 15:14
کاهش حجم آب سد‌های چهارگانه ایلام

به گزارش حوادث ایلام; علی پوراحمد در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان با ابراز نگرانی از وضعیت کاهش حجم آب سد‌های چهارگانه ایلاممنابع آبی استان از کاهش ۲۰درصدی مجموع حجم آب ذخیره شده در پشت سد‌های چهارگانه این استان به دلیل کاهش میزان بارندگی خبر داد و گفت: عبور از شرایط کم آبی […]

به گزارش حوادث ایلام; علی پوراحمد در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان با ابراز نگرانی از وضعیت کاهش حجم آب سد‌های چهارگانه ایلاممنابع آبی استان از کاهش ۲۰درصدی مجموع حجم آب ذخیره شده در پشت سد‌های چهارگانه این استان به دلیل کاهش میزان بارندگی خبر داد و گفت: عبور از شرایط کم آبی تابستان، مستلزم اقدامات اضطراری است.

وی افزود: کاهش بارندگی اخیر در استان، حجم آب ذخیره پشت سد ایلام (چم گردلان) را سه درصد، سد دویرج دهلران ۲۲درصد، سد کنگیر ایوان ۱۸درصد و سد شهدای ایلام (گلال) را ۲۵درصد کاهش داده است.

 

پوراحمد بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های ذیربط در بحث حفاظت و صیانت از منابع آب تاکید کرد و یادآور شد: در راستای کاهش مصارف، جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و اضافه برداشت ها، می‌بایست در دستور کار همه احاد مردم و دستگاه‌ها متولی قرار گیرد.

 

وی به کاهش شدید بارندگی‌ها در فصل آبی جاری و گرمای زودرس استان اشاره کرد و گفت: عبور از شرایط کم آبی و پیک مصرف در تابستان امسال، مستلزم اقدامات اضطراری است.

 

از ابتدای سال جاری آبی (اول مهرماه هرسال تا پایان شهریورماه سال بعد) بیشترین بارش نزولات جوی متعلق به شهرستان آبدانان با ۵۰۹میلیمتر و کمترین ریزش هم مربوط به شهرستان مهران با ۲۰۳میلیمتر ثبت شده است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=4719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.