2

خروج نیروهای آمریکا از عراق به تقویت امنیت در منطقه کمک می‌کند

  • کد خبر : 4543
  • 24 فروردین 1400 - 16:26
خروج نیروهای آمریکا از عراق به تقویت امنیت در منطقه کمک می‌کند

به گزارش حوادث ایلام;  در دیدار امیر سرتیپ حاتمی و «قاسم الاعرجی» که در محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه و روابط دو جانبه گفتگو کردند. در این دیدار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اشتراکات و پیوندهای ناگسستنی فرهنگی، تاریخی و […]

به گزارش حوادث ایلام;  در دیدار امیر سرتیپ حاتمی و «قاسم الاعرجی» که در محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شد، دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه و روابط دو جانبه گفتگو کردند.

در این دیدار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اشتراکات و پیوندهای ناگسستنی فرهنگی، تاریخی و دینی ملت‌های ایران و عراق بر حمایت همه جانبه از حاکمیت، تمامیت ارضی و ثبات و امنیت در عراق تاکید کرد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به ارتکاب جنایت نابخشودنی تروریست‌های آمریکایی در شهادت دو قهرمان بزرگ ملت ایران و عراق، شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخراج تروریست‌های آمریکایی از عراق را حق مشروع ملت عراق دانست و گفت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق در چارچوب مصوبه هوشمندانه مجلس این کشور، به ایجاد تقویت امنیت و ثبات در عراق و منطقه کمک خواهد کرد.

وی روند رو به رشد توسعه همکاری‌های دفاعی و امنیتی بین دو کشور را عامل مهمی در تحکیم ابعاد راهبردی این روابط که در چارچوب منافع دو ملت طراحی شده، دانست و تاکید کرد: ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در مبارزه با داعش در کنار ملت و نیروهای مسلح عراق قرار داشتند، در دوره بازسازی این کشور نیز در کنار برادران عراقی خود حاضر و آماده همکاری خواهند بود و برای توسعه همکاری‌های دفاعی آمادگی داریم.

مشاور امنیت ملی عراق نیز با یادآوری نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با داعش و حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم، بر لزوم گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=4543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.