2

ثبت بیش از ۷ هزار واقعه ولادت در ایلام

  • کد خبر : 4388
  • 17 فروردین 1400 - 18:13
ثبت بیش از ۷ هزار واقعه ولادت در ایلام

به گزارش حوادث ایلام; سیدمحمدعلی تقوی با بیان اینکه از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۵۲ درصد مربوط ثبت بیش از ۷ هزار واقعه ولادت در ایلامبه نوزادان پسر و ۴۸ درصد نیز نوزاد دختر بوده است اظهارداشت: همچنین از تعداد کل فوت‌های ثبت شده در استان سال گذشته حدود ۶۰ درصد مرد و ۴۰ […]

به گزارش حوادث ایلام; سیدمحمدعلی تقوی با بیان اینکه از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۵۲ درصد مربوط ثبت بیش از ۷ هزار واقعه ولادت در ایلامبه نوزادان پسر و ۴۸ درصد نیز نوزاد دختر بوده است اظهارداشت: همچنین از تعداد کل فوت‌های ثبت شده در استان سال گذشته حدود ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن است.

 

وی با اشاره به کاهش ۹ درصدی ولادت‌های ثبت شده استان در سال گذشته افزود: ۹۹.۷۶ درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روزه و ۹۹.۲۱ درصد فوتی‌ها در مهلت قانونی ۱۰ روز پس از فوت در ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.

 

تقوی اضافه کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته در هر شبانه روز به طور متوسط ۲۱ نوزاد در استان متولد شده است.

 

مدیرکل ثبت احوال ایلام همچنین به ثبت چهار هزار و ۴۷۸ واقعه ازدواج و تعداد ۸۹۲ مورد طلاق در استان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: میانگین سن ازدواج در استان در سال ۹۹ برای زوج ۳۱ سال و زوجه ۲۶ سال بوده و میانگین سن طلاق هم برای مردان ۳۷ سال و برای زنان ۳۲ سال ثبت شده است.

 

مدیرکل ثبت احوال ایلام تصریح کرد: هرچند در استان ایلام در سال گذشته واقعه ازدواج‌ ۹.۵ درصد افزایش داشته، ولی متاسفانه با افزایش ۹.۴ درصدی طلاق در استان مواجه بودیم.

 

وی در خصوص فراوانی نام‌های ثبت شده در استان ایلام گفت: اسم‌های اول انتخابی والدین برای فرزندان متولد شده تقریباً در زمره اسامی مذهبی بوده که به ترتیب برای پسران امیرعلی، حسین، آراد، امیرحسین و علی و فراوانی پنج نام اول دختران در استان به ترتیب رستا، آوا، فاتما، آوین و زهرا بوده است.

 

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=4388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.