6

اقامت ۱۳ هزار گردشگر در استان ایلام

  • کد خبر : 4334
  • 14 فروردین 1400 - 0:10
اقامت ۱۳ هزار گردشگر در استان ایلام

به گزارش حوادث ایلام; عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: ۱۱ هتل، پنج مهمانپذیر، ۶۳ خانه مسافر و ۴۰ اقامت ۱۳ هزار گردشگر در استان ایلاماقامتگاه بوم‌گردی در استان فعالیت می‌کنند که هم اکنون بیش از سه هزار و ۷۳۷ تخت در واحد‌های اقامتی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آماده میزبانی از مسافران […]

به گزارش حوادث ایلام; عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: ۱۱ هتل، پنج مهمانپذیر، ۶۳ خانه مسافر و ۴۰ اقامت ۱۳ هزار گردشگر در استان ایلاماقامتگاه بوم‌گردی در استان فعالیت می‌کنند که هم اکنون بیش از سه هزار و ۷۳۷ تخت در واحد‌های اقامتی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آماده میزبانی از مسافران و گردشگران هستند.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان در راستای افزایش گردشگران ورودی به استان از اولویت‌های مهم این اداره کل است.

شنبه زاده یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی بهتر و با همکاری بخش خصوصی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط در زمان پساکرونا بتوان روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی به استان را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح کمی خدمات با هدف افزایش ماندگاری مسافران بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تنوع اقلیمی ایلام، لباس‌های زیبا و سنتی، جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و تاریخی، فرهنگ غنی مهمان‌نوازی، آیین‌ها، همچنین سبک‌های متنوع زندگی در اقلیم‌های متفاوت این استان زمینه‌ای برای افزایش آمار گردشگران فراهم کرده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در ادامه با اشاره به صدور ۱۰۳ فقره کارت شناسایی برای صنعتگران در طول سال ۹۹ افزود: فعالیت این هنرمندان در رشته‌های گلیم ساده و نقش برجسته، جاجیم‌بافی همچنین رشته‌های دارای قابلیت اشتغال‌زایی و مزیت‌دار مانند معرق چوب، نقاشی روی سفال و حصیربافی فعالیت‌های رایج در استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار داشت: کارت شناسایی برای دارندگان مدارک دانشگاهی صنایع‌دستی، افرادی که صنایع‌دستی شغل دوم آن‌ها است، پیشکسوتان صنایع‌دستی و افرادی که در کارگاه‌های صنایع‌دستی فعالیت‌های جانبی دارند، صادر می‌شود.

شنبه‌زاده تصریح کرد:حفظ صنایع دستی و هنر‌های سنتی، ایجاد اشتغال پایدار و سامان‌دهی هنرمندان استان، تولید و توسعه صنایع‌دستی از دیگر مزایا و اهداف صدور کارت شناسایی برای هنرمندان استان است.

به گفته وی، استان ایلام دارای بیش از ۱۰ هزار صنعتگر در ۳۳ رشته صنایع دستی در ۱۲۲ کارگاه فعال است که بیش از نیمی از آن‌ها در بخش تولید گلیم نقش برجسته فعال هستند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=4334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.