1

ایران و چین توافق نامه امضا نکردند/ شایعه واگذاری مکران

  • کد خبر : 4298
  • 11 فروردین 1400 - 10:38
ایران و چین توافق نامه امضا نکردند/ شایعه واگذاری مکران

به گزارش حوادث ایلام;  ابراهیم عزیزی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات خبرنگار مهر، در خصوص توافقات ایران و چین، گفت: در اول باید توضیح دهم که این موضوع در حد سند ارتباطی و یک نقشه راه است نه توافق و قرارداد. وی ادامه داد: بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی […]

به گزارش حوادث ایلام;  ابراهیم عزیزی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات خبرنگار مهر، در خصوص توافقات ایران و چین، گفت: در اول باید توضیح دهم که این موضوع در حد سند ارتباطی و یک نقشه راه است نه توافق و قرارداد.

وی ادامه داد: بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی هرگونه عهدنامه، توافق نامه و… باید مصوبه مجلس را داشته باشد که این موضوع فعلاً در این حد نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امضاهای انجام شده برای یک سند همکاری از جنس ارتباط است نه چیز دیگر، البته باید به این نکته نیز توجه داشت که نمی‌توانیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرق آسیا را نادیده بگیریم و فقط چشم به غرب داشته باشیم.

عزیزی ادامه داد: فقط نباید به دیوار غرب تکیه داد و کسانی که امروز انتقاد می‌کنند باید از عملکرد خود در خصوص ارتباط با غرب و اروپا برای مردم توضیح دهند.

وی تاکید کرد: فعلاً در حال حاضر هیچ‌گونه توافقی و عهدنامه‌ای امضا نشده است.

ایجاد زیرساخت در سواحل مکران

عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص واگذاری سواحل مکران نیز تاکید کرد: موضوع این واگذاری‌ها در حد شایعه است زیرا برنامه ریزی مدونی برای توسعه این سواحل در حال انجام است.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های سواحل مکران آماده نشده اما به زودی شاهد توسعه و رشد این منطقه از کشور که بسیار حساس و در اقتصاد تأثیرگذار است خواهیم بود.

بخش خصوصی فارس در انتقال آب همکاری نمی‌کند

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که به چه دلیل در طرح انتقال آب از خلیج فارس نامی از استان فارس وجود ندارد، تاکید کرد: در این بحث دولت هیچ قدمی برنداشته و اگر امروز شاهد اتفاقاتی در این راستا هستیم حضور بخش‌های اقتصادی و خصوصی استان‌های کرمان، یزد و خراسان است که خودشان تأمین سرمایه کردند.

عزیزی تصریح کرد: متأسفانه بخش خصوصی استان فارس در این راستا هیچ‌گونه همکاری و تمایلی نداشته که البته در حال رایزنی برای جلب نظر انها هستیم.

وی افزود: در حال حاضر صنایع استان آب شرب مردم را مصرف می‌کنند در حالی که می‌توان به راحتی مانند دیگر استان‌ها این آب را از خلیج فارس تأمین کرد زیرا تنها استان فارس مجوز تأمین ۳۰۰ میلیون مترمکعب را دریافت کرده است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=4298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.