2

برداشت گیاهان خوراکی در ایلام ممنوع است

  • کد خبر : 3999
  • 22 اسفند 1399 - 10:00
برداشت گیاهان خوراکی در ایلام ممنوع است

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ علیرضا بیگلری با اشاره به ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی و خوراکی فصل برداشت گیاهان خوراکی در ایلام ممنوع استبهار در طبیعت استان اظهار داشت: در صورت مشاهده برداشت انبوه این گیاهان خودرو به قصد فروش و عرضه در بازار‌های مصرف، با فرد خاطی و متخلف برخورد می‌شود.   وی تاکید کرد: […]

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ علیرضا بیگلری با اشاره به ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی و خوراکی فصل برداشت گیاهان خوراکی در ایلام ممنوع استبهار در طبیعت استان اظهار داشت: در صورت مشاهده برداشت انبوه این گیاهان خودرو به قصد فروش و عرضه در بازار‌های مصرف، با فرد خاطی و متخلف برخورد می‌شود.

 

وی تاکید کرد: خانواده‌ها باید به اندازه نیاز مصرف خود و با مقادیر بسیار کم از این گیاهان دارویی و خوراکی برداشت کنند تا به رویشگاه‌ها و ریشه یا بذر گیاهان آسیب وارد نشود.

 

بیگلری یادآور شد: ۱۲ تیم گشتی در تمامی نقاط استان در حال آماده باش و گشت زنی عرصه‌ها و رویشگاه‌های گیاهان خوراکی و دارویی هستند تا در صورت مشاهده متخلفان و افرادی که اقدام به برداشت انبوه گیاهان می‌کنند، موضوع را پیگیری کنند.

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا برداشت بی رویه گیاهان دارویی با سامانه گویای ۱۵۰۴ تماس گرفته و مورد را گزارش دهند.

 

بیگلری با بیان اینکه این گیاهان در مزارع و گلخانه‌ها رشد نمی‌کنند، تاکید کرد: چیدن گیاهان وحشی خوراکی و دارویی از ریشه و پیاز موجب از بین رفتن تدریجی این گیاهان می‌شود.

 

استان ایلام دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه طبیعی است و رویشگاه‌های گیاهان خودروی دارویی یا خوراکی در نقاط مختلف استان پراکنش دارد.

 

کنگر، پاغازه، شنگ، پنیرک (تولیه)، وه نگی، پیچک (سیرکوهی)، تره کوهی، گل گاوزبان، ازبوه (آویشن کوهی)، کرکول، بوره ولی، قارچ دملان از جمله گیاهان خوراکی با خاصیت دارویی هستند که در رویشگاه‌های طبیعی استان ایلام رشد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=3999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.