1

کلاهبرداری به بهانه ازدواج

  • کد خبر : 3978
  • 20 اسفند 1399 - 15:24
کلاهبرداری به بهانه ازدواج

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان کلاهبرداری به بهانه ازدواجو طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری از وی پرونده‌ای در این راستا تشکیل شد.   وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی آشنا شده‌است و پس […]

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان کلاهبرداری به بهانه ازدواجو طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری از وی پرونده‌ای در این راستا تشکیل شد.

 

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی آشنا شده‌است و پس از جلب اعتماد به بهانه ازدواج مبالغی از وی دریافت کرده است، اما پس از آن ارتباط خود را قطع کرد.

 

سرهنگ جمالی با بیان اینکه پس از اخذ اظهارت و بررسی مستندات شاکی موضوع برای پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت گفت: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، عامل کلاهبرداری شناسایی و به پلیس فتا احضار شد و با مشاهده مستندات موجود به اقدام مجرمانه‌ خود اعتراف کرد.

 

رئیس پلیس فتا استان ایلام با بیان اینکه در نهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد یادآور شد: در بسیاری از موارد هویت کاربران در فضای مجازی واقعی نیست و افراد کلاهبردار با هویت جعلی و در پوشش‌های مختلف فعالیت می‌کنند که توصیه می شود کاربران در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کنند و اطلاعات خصوصی و هویتی خود را در اختیار آن‌ها قرار ندهند.

 

سرهنگ جمالی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده جرایم رایانه‌ای موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=3978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.