1
خانه دسته‌بندی نشده

ایران جزو ۱۰ کشورحادثه خیز دنیا است/ ساخت ۲.۵ میلیون مسکن روستایی

  • کد خبر : 3957
  • 19 اسفند 1399 - 16:45
ایران جزو ۱۰ کشورحادثه خیز دنیا است/ ساخت ۲.۵ میلیون مسکن روستایی

به گزارش حوادث ایلام;  خبر اسماعیل نجار صبح امروز سه شنبه در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار کرد: کشور ایران مقام دهم را از حیث حادثه خیزی در جهان دارد که اگر این مهم بر اساس اقدامات پیشگیرانه باشد، بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه ما در حوادث کاسته خواهد شد.   نجار افزود: […]

به گزارش حوادث ایلام;  خبر اسماعیل نجار صبح امروز سه شنبه در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار کرد: کشور ایران مقام دهم را از حیث حادثه خیزی در جهان دارد که اگر این مهم بر اساس اقدامات پیشگیرانه باشد، بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه ما در حوادث کاسته خواهد شد.

 

نجار افزود: قطعاً نمی‌توانیم جلو حادثه را بگیریم، ولی می‌توانیم برای کاهش خسارات جانی و مالی برنامه ریزی و آمادگی کافی داشته باشیم همچنان که برخی از کشورهای دنیا خود را در برابر حوادث ایمن کرده‌اند.

 

وی در ادامه با طرح این پرسش که آیا مردم ما مطالبه گری لازم را از نظام مهندسی دارند و اینکه مگر می‌شود با این آیین نامه ۲۸۰۰ و چهار ویرایش آن پس از زلزله رودبار صورت گرفت، اجرا شود و کسی در زیر چنین سقفی جان خود را از دست دهد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در همین استان ایلام با ساخت پلی غیر کارشناسی در دره ارغوان شن‌های بسیاری در محدوده پل دپو شده بود و براثر سیل ۹۴ تمام شن‌ها را وارد شهر کرد این گونه مسائل را در بحث پیشگیری باید مد نظر قرار دهیم.

 

نجار با بیان اینکه مباحث پیشگیرانه را باید در جامعه گسترش و فرهنگ سازی کنیم، اظهار کرد: در مرحله مواجهه با بحران ما همیشه این قانون را داریم که جامعه حادثه دیده را به زندگی عادی بازگردانیم اما در برخی از حوادث بزرگ نمایی می‌کنیم.

 

وی گفت: در کشور ۵ میلیون واحد مسکونی روستایی وجود دارد و سال ۸۷ دولت خود را مکلف کرده که سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی ساخته شود و خوشبختانه ۲.۵ میلیون مسکن ساخته شده که ۵۰۰ هزار واحد از طریق مدیریت بحران ساخته شده است.

 

نجار در پایان با تقدیر از نقش ائمه جمعه و جماعات در ترغیب مردم به رعایت اصول پیشگیرانه گفت: همه باید تلاش کنیم که در پیشگیری از حوادث طبیعی موثر باشیم و خسارات جانی و مالی را کاهش دهیم.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=3957
مشاهده مشخصات مجوز در رسانه جامع رسانه های کشور

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.