1

۴۵ راس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش ایلام زیست می‌کنند

  • کد خبر : 3924
  • 16 اسفند 1399 - 17:35
۴۵ راس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش ایلام زیست می‌کنند

به گزارش حوادث ایلام;غلامرضا ابدالی با بیان اینکه هم اکنون ۴۵ راس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و ۴۵ راس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش ایلام زیست می‌کنندپرورش استان ایلام زیست می کنند افزود: بدلیل شرایط آب و هوا و طبیعت استان ایلام این سایت هم اکنون موفقترین سایت تکثیر و […]

به گزارش حوادث ایلام;غلامرضا ابدالی با بیان اینکه هم اکنون ۴۵ راس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و ۴۵ راس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش ایلام زیست می‌کنندپرورش استان ایلام زیست می کنند افزود: بدلیل شرایط آب و هوا و طبیعت استان ایلام این سایت هم اکنون موفقترین سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در کشور است.

 

وی با بیان اینکه سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در ایلام سال ۸۶ با انتقال شش راس گوزن بالغ از جزیره اشک دریاچه ارومیه کار خود را شروع کرد افزود: این سایت هم اکنون با ۳۰ هکتار مساحت در منطقه حفاظت شده قلارنگ و مانشت شهر ایلام واقع شده است.

ابدالی تصریح کرد: گوزن های این سایت همه ساله در فصل شهریور اقدام به جفت گیری می کنند و در فصل بهار سال بعد نیز نوزادان این وحوش به دنیا می آیند و فرایند تولد گوساله ها تا اواخر خرداد یا اوایل تیرماه ادامه دارد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با اشاره به اینکه هر ساله تعدادی از این گوزن ها به سایر مناطق کشور انتقال داده می شوند افزود: از ابتدای فعالیت سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در استان تاکنون ۳۲ راس به استانهای یزد و خوزستان منتقل شده است.

 

ابدالی با بیان اینکه تنها در سال گذشته ۱۷ راس گوزن زرد ایرانی به پارک ملی دز در استان خوزستان انتقال داده شد گفت: در سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی استان ایلام تمامی شرایط لازم از جمله آب و علوفه مورد نیاز برای گوزن‌ها تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: نیرو‌های محیط زیست استان نیز به صورت ۲۴ ساعته از این سایت محافظت می‌کنند و تاکنون مشکل خاصی در این سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی مشاهده نشده است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=3924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.