2

کلاهبرداری با ایجاد اکانت جعلی به نام دوستان واقوام

  • کد خبر : 3894
  • 15 اسفند 1399 - 9:38
کلاهبرداری با ایجاد اکانت جعلی به نام دوستان واقوام

به گزارش حوادث ایلام;سرهنگ” علی جمالی” درگفت وگو با خبرنگار ما بیان داشت: در پی تماس شهروندان با این پلیس و بررسی کارشناسان فنی وتخصصی نشان می دهد که کلاهبرداران با ایجاد اکانت جعلی به نام دوستان و نزدیکان آن ها در شبکه های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می کنند.   وی افزود: در این […]

به گزارش حوادث ایلام;سرهنگ” علی جمالی” درگفت وگو با خبرنگار ما بیان داشت: در پی تماس شهروندان با این پلیس و بررسی کارشناسان فنی وتخصصی نشان می دهد که کلاهبرداران با ایجاد اکانت جعلی به نام دوستان و نزدیکان آن ها در شبکه های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

 

وی افزود: در این شیوه فرد کلاهبردار با فعالیت در گروهای واتس آپی، تلگرامی و یا فالوورهای اینستاگرامی با نفوذ به حساب کاربری افراد به شیوه های فنی و ایجاد اکانتی شبیه اسم فرد قربانی به دوستان وی پیام داده و در خواست کمک فوری و ضروری می کنند.

 

رئیس پلیس فتا انتظامی استان ،با توجه به اینکه،برخی افراد بدون بررسی موضوع، به درخواست دیگران و اکانت ها اعتماد نموده و اقدام به انتقال وجه به حساب فرد کلاهبردار می کنند، عنوان داشت: شهروندان به هیچ وجه کدهای فعالسازی اکانت که از طریق پیامک دریافت می کنند به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و اگر در شبکه های اجتماعی با چنین پیام ها و درخواست هایی مواجهه شدند ابتدا با پیام دهنده تماس حاصل کرده و در صورت اطمینان اقدام به واریز وجه نمایند.

 

سرهنگ جمالی در ادامه با بیان اینکه ،افراد فرصت طلب با ایجاد اکانت جعلی ،طعمه های خود را انتخاب می کنند، گفت: شهروندان در صورت دریافت چنین پیام ها و درخواست های مشکوک سریعاً از طریق شماره تماس های ۴-۰۸۴۲۱۸۲۱۱۳۲ با همکاران ما ارتباط و از آنان مشاوره های لازم را کسب کنند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=3894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.