3

ضمانت‌نامه وام ۱٫۲ میلیارد یورویی روسیه برای نیروگاه سیریک امروز صادر شد

  • کد خبر : 3764
  • 10 اسفند 1399 - 17:44
ضمانت‌نامه وام ۱٫۲ میلیارد یورویی روسیه برای نیروگاه سیریک امروز صادر شد

به گزارش حوادث ایلام; رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ پروژه سازوکاری صنعت آب و برق، در پاسخ به سوال فارس مبنی بر آخرین وضعیت قرارداد تامین مالی نیروگاه سیریک گفت: نیروگاه سیریک در منطقه‌ای به همین نام در استان هرمزگان با ظرفیت ۱۴۰۰ مگاوات در نظر گرفته شده که به لحاظ پایداری شبکه […]

به گزارش حوادث ایلام; رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ پروژه سازوکاری صنعت آب و برق، در پاسخ به سوال فارس مبنی بر آخرین وضعیت قرارداد تامین مالی نیروگاه سیریک گفت: نیروگاه سیریک در منطقه‌ای به همین نام در استان هرمزگان با ظرفیت ۱۴۰۰ مگاوات در نظر گرفته شده که به لحاظ پایداری شبکه برق در جنوب  و جنوب شرق کشور از اهمیت بالایی برخودار است.

وزیر نیرو با اشاره به شیوه تامین مالی ساخت این نیروگاه تاکید کرد: از چند سال پیش با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر شد تا تامین مالی این نیروگاه از منابع وام دولتی فدراسیون روسیه انجام شود.

*ساخت نیروگاه سیریک ۱٫۴ میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد

این مقام مسئول در بیان اینکه نیروگاه سیریک به سرمایه ۱٫۴ میلیارد یورویی برای ساخت نیاز دارد، گفت: سال ۱۳۹۵براساس قرارداد تجاری که آن زمان آماده شده بود، اقدام هایی برای شروع این پروژه انجام گرفت اما روند اجرایی به دلیل برخورد با مشکلات و موانع متعدد اداری، مالی و نظایر آن طولانی شد.

وی در تشریح اینکه از شهریور۹۷ مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه به وزارت نیرو واگذار شد، گفت: تامین مالی نیروگاه سیریم در کنار سایر طرح ها برای استفاده از وام دولتی روسیه مد نظر قرارگرفت.

*ضمانت‌نامه بانکی برای تامین مالی نیروگاه سیریک توسط روسیه صادر شد

اردکانیان با اشاره به اینکه هر دو طرف قرارداد خواستار تسریع در پیشرفت پروژه بودند، گفت: ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام ۱٫۲ میلیارد یورویی از سوی دولت روسیه، همین امروز مورخ ۱۰ اسفند ماه سال جاری صادر شد و به دست ما رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی ساخت این نیروگاه نیز از سوی منابع داخلی تامین می‌شود، گفت: انتظار می رود با انجام تشریفات آن در سمت ایران هرچه زودتر کارهای اجرایی این پروژه آغاز شود ./فارس

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=3764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.