5

آلمان برای دریافت واکسن روسی و چینی کرونا چراغ سبز نشان داد

  • کد خبر : 3364
  • 13 بهمن 1399 - 16:45
آلمان برای دریافت واکسن روسی و چینی کرونا چراغ سبز نشان داد

به گزارش حوادث ایلام; به نقل از دویچه وله، دولت آلمان برای دریافت واکسن روسی و چینی کرونا در صورت اخذ مجوز از آژانس دارویی اروپا چراغ سبز نشان داد. وزیر بهداشت آلمان واکسن‌های روسی و چینی کرونا را راهکار خوبی برای غلبه بر کسری فعلی دوز‌های واکسن کرونا می‌داند. ینس اسپان روز یکشنبه در مصاحبه‌ای […]

به گزارش حوادث ایلام; به نقل از دویچه وله، دولت آلمان برای دریافت واکسن روسی و چینی کرونا در صورت اخذ مجوز از آژانس دارویی اروپا چراغ سبز نشان داد.

وزیر بهداشت آلمان واکسن‌های روسی و چینی کرونا را راهکار خوبی برای غلبه بر کسری فعلی دوز‌های واکسن کرونا می‌داند. ینس اسپان روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت صرف نظر از کشوری که واکسن در آن تولید می‌شود، این واکسن‌ها می‌تواند به مقابله با بیماری کمک کند البته هر واکسنی باید به تایید آژانس دارویی اروپا برسد.

این مقام دولت برلین صراحتا عنوان کرد هیچ مانع اساسی را در بکارگیری واکسن روسی و چینی کرونا در آلمان نمی‌بیند. وزیر بهداشت آلمان البته امیدوار است که همه گیری کرونا مهار شود و در دومین سال پیدایش آن روند به شکل کنونی پیش نرود.

وزیر بهداشت آلمان هفته گذشته نیز از کمبود دوز‌های واکسن کرونا سخن گفت و هشدار داد این کمبود واکسن می‌تواند تا ماه آوریل ادامه داشته باشد. آلمان دست کم ۱۰ هفته سخت پیش رو دارد

 

پیش از این در روز جمعه روسیه اعلام کرد برای ارسال ۱۰۰ میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک وی» در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به اتحادیه اروپا آمادگی دارد. درخواست تایید واکسن روسی کرونا پیشتر به آژانس دارویی اروپا ارسال شده است.

آلمان در حالی رو به تهیه واکسن‌های روسی و چینی آورده است که جدال اتحادیه اروپا با شرکت‌های فایرز و آسترازنیکا بر سر قطع روند انتقال واکسن کرونا تنها یک ماه پس از آغاز روند واکسیناسیون شهروندان اروپایی بالا گرفته است. هر چند واکسن‌های آمریکایی در تایید ایمنی و اثربخشی خود در مقابل کرونا و عوارض جانبی کارنامه قابل تاملی طی هفته‌های اخیر داشته اند.

هر چند اروپایی‌ها منتظر مجوز آژانس دارویی خود برای تایید واکسن روسی و چینی هستند، مجارستان اوایل ژانویه این سد را شکست و موقتا برای واکسن اسپوتنیک وی مجوز صادر کرد؛ اقدامی که اتحادیه اروپا آن را نامناسب ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=3364

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.