3

آشنایی با قوانین در هنگام تصادف از خسارت‌های بیشتر جلوگیری می کند

  • کد خبر : 3110
  • 03 بهمن 1399 - 11:41
آشنایی با قوانین در هنگام تصادف از خسارت‌های بیشتر جلوگیری می کند

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان  اظهارداشت : تصادف در برخورد یک وسیله نقلیه با یک یا چند وسیله نقلیه دیگر یا با عابر پیاده یا یک جسم ثابت و یا واژگون شدن وسیله نقلیه رخ می‌دهد.   او با بیان اینکه یک تصادف ممکن است به […]

به گزارش حوادث ایلام; سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان  اظهارداشت : تصادف در برخورد یک وسیله نقلیه با یک یا چند وسیله نقلیه دیگر یا با عابر پیاده یا یک جسم ثابت و یا واژگون شدن وسیله نقلیه رخ می‌دهد.

 

او با بیان اینکه یک تصادف ممکن است به شکل‌های سه گانه خسارتی، جرحی و فوتی رخ دهد افزود : در هر کدام از حالت‌های سه گانه، رانندگان دارای مسئولیت و تکالیف قانونیند که می‌بایست درهنگام تصادف به آن عمل کند.

 

رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: هرگاه تصادف تنها منجر به خسارت مالی شود به نحوی که امکان حرکت از وسیله نقلیه سلب نشده باشد، رانندگان موظفند بلافاصله وسیله نقلیه را برای رسیدگی و بازدید کارشناسان تصادفات در محل حادثه، به کنار راه منتقل کنند تا موجب سد معبر نشود.

 

اوتصریح کرد:براساس ماده ۴۰ قانون بیمه شخص ثالث در تصادفات خسارتی درصورتیکه ۱) طرفین تصادف در خصوص تعیین شخص مقصر به توافق برسند، ۲) طرفین تصادف دارای بیمه شخص ثالث معتبر باشند، ۳) طرفین تصادف دارای گواهینامه مجاز باشندو ۴) خسارات وارده به خودرو غیر مقصر کمتر از سقف تعهدات بیمه باشدنیاز به حضور کارشناس تصادفات نمی‌باشد و طرفین می‌توانند جهت دریافت خسارت مستقیما به شرکت بیمه گرمقصر حادثه مراجعه کنند.

 

سرهنگ کهزادی در ارتباط با تصادفات منجر به جرح و فوت گفت: راننده هر وسیله نقلیه که مرتکب تصادف منجر به جرح یا فوت شود، موظف است بلافاصله وسیله نقلیه را در محل تصادف متوقف ساخته و با نصب علائم ایمنی هشدار دهنده، رانندگان دیگر را از وقوع حادثه آگاه سازد.

 

این مقام مسئول با تاکید براینکه برابر ماده ۱۱۴ آیین نامه راهنمایی و رانندگی راننده باید از علائم هشدار دهنده در مواردی که وسیله نقلیه قادر به حرکت نباشد و انتقال آن به محل مناسبی مقدور نشود استفاده کند، یادآور شد:چنانچه راننده‌ای در محل تصادف خود از علائم هشداردهنده در فواصل ۷۰ متری جلو و عقب استفاده نکند، درصورت بروز تصادفات ثانویه، به دلیل ترک فعل مسئول خواهد بود.

 

انتهای پیام /س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=3110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.