2

فوت ناشی از تصادف در ایلام ۲۴ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 2688
  • 03 آذر 1399 - 21:35
فوت ناشی از تصادف در ایلام ۲۴ درصد کاهش یافت

به گزارش حوادث ایلام; مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: برابر آمار، تعداد قربانیان تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.   دکتر مهدی علیزاده مهاجر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد فوت شدگان ناشی از […]

به گزارش حوادث ایلام; مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: برابر آمار، تعداد قربانیان تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

 

دکتر مهدی علیزاده مهاجر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد فوت شدگان ناشی از تصادف در نیمه نخست سال جاری در استان تعداد ۵۱ نفر(۴۱ مرد و ۱۰ زن) بوده است.

 

به گفته وی، استان ایلام کمترین میزان تعداد فوت شدگان ناشی از تصادف جاده ای را در بین دیگر استان های کشور دارد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام ‌یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری حوادث ناشی از کار در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

 

علیزاده مهاجر ادامه داد: به طور میانگین روزانه یک نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی ایلام مراجعه می کند.

 

وی اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۵۸ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این میزان نسبت با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش را نشان می دهد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد از خدمات پزشکی قانونی مربوط به معاینات بالینی افراد زنده است که بیش از ۳۵ خدمت را شامل می شود.

 

علیزاده مهاجر افزود: در پزشکی قانونی کار درمانی صورت نمی گیرد لذا اولویت اول برای مصدومین ناشی از تصادف یا منازعه که نیازمند اقدامات درمانی هستند، مراجعه به مراکز درمانی جهت انجام اقدامات لازم می باشد چرا که تاخیر در درمان می تواند جان مصدوم را به مخاطره بیاندازد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر اداره پزشکی قانونی در پنج شهرستان ایلام شامل، دهلران، مهران، چرداول، دره شهر و ایوان فعال است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام اضافه کرد: با راه اندازی آزمایشگاه پاتولوژی در سال ۹۷ از ارسال نمونه ها به استان‌های همجوار بی‌نیاز شده است و با راه اندازی آزمایشگاه سم شناسی قانونی نیز نمونه های سم شناسی در استان بررسی می شود.

 

استان ایلام با ۱۱ شهرستان ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=2688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.