2

قصاب کردستانی بخاطر کشتار غیرمجاز به ۵ ماه حبس محکوم شد

  • کد خبر : 2667
  • 02 آذر 1399 - 20:04
قصاب کردستانی بخاطر کشتار غیرمجاز به ۵ ماه حبس محکوم شد

به گزارش حوادث ایلام; مجتبی ورمقانی اظهار داشت:  بازرسان بهداشتی دامپزشکی در حالی بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را به صورت منظم و مستمر انجام می‌دهند که برخی از شهرهای استان از جمله شهرستان سنندج در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند.   وی افزود: ویروس کرونا نه تنها هیچگونه خللی در […]

به گزارش حوادث ایلام; مجتبی ورمقانی اظهار داشت:  بازرسان بهداشتی دامپزشکی در حالی بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را به صورت منظم و مستمر انجام می‌دهند که برخی از شهرهای استان از جمله شهرستان سنندج در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

 

وی افزود: ویروس کرونا نه تنها هیچگونه خللی در بازدیدهای روزانه پرسنل دامپزشکی از مراکز نگهداری، عرضه و فروش فرآورده‌های دامی ایجاد نکرده بلکه بخاطر کمک به مردم استان در تهیه فرآورده‌های بهداشتی و سالم، طرح‌های تشدید نظارت با بهره‌گیری از توان پرسنل ستادی اداره‌کل و شبکه‌های دامپزشکی انجام می‌گیرد.

 

ورمقانی خاطرنشان کرد: در همین راستا بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی سنندج از یک واحد قصابی واقع در حسن آباد سنندج لاشه یک راس دام که به شکل غیربهداشتی و خارج از محیط کشتارگاه کشتار شده بود و قصاب متخلف سعی در فروش گوشت‌های حاصل از این اقدام غیرقانونی را داشت کشف و ضبط نمودند.

 

وی افزود: پس از انجام هماهنگی و تشکیل پرونده برای قصاب یاد شده، به مراجع قضایی ارجاع شد که مقام قضایی قصاب یاد شده را به علت تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق کشتار غیرمجاز و با توجه به سابقه‌داربودن آن، به تحمل ۵ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

 

گفتنی است، بازرسان بهداشت عمومی دامپزشکی، بارها قصاب متخلف را به رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی دعوت نموده بودند ولیکن بدون توجه به اخطارها و تذکرات اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی نسبت به کشتار دام به صورت غیرمجاز اقدام نمود.

 

منبع: فارس
لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=2667

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.